Gå til innhold

Hjelp med ferdigbygget stasjonær til 6666kr


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ønsker bare å få litt proff-belysning på et mulig pc-kjøp.

 

Har siklet etter ny pc i det siste siden den bærbare har fusket mye i det siste, og har nå ønske om å gjøre gamingen min mer stasjonær. Busjettet for selve pcen ligger på rundt 8k, skjerm ol. kommer utenom. Overklokking ol. er ikke noe krav!

 

Hoverbruksområder: Spilling, da spesielt SC2 og kommende Skyrim på over middels (gjerne high) er noen eksempler.

 

Den aktuelle pcen er en del av et salg hos Elkjøp:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAHPE532SC/hp-pavilion-elite-stasjonar-pc-hpe-532sc

 

Spec:

i5 3.3 GHz

4 GB DDR3 minne, 2/4 spor

NVIDIA GeForce GT 420, 2GB

Win 7 64-bit

 

Er ikke meget pc-kyndig selv, men utifra det jeg ser er den godkjent, den har bla. DDR3, 64bit OS, 4 prosessorkjerner osv. Prisen virker iallefall god?

 

Men det som plager meg en smule er skjermkortet, av typen NVIDIA GeForce GT 420 og har etter litt googling ikke kommet opp med noe gost svar, men om noe, så virker den ikke særlig kvass..

 

Føler det er sistnevnte som drar pcen i sin helhet ned, men er ingen proff, og analyse av riggen i sin helhet ville vert supert!

 

Takker på forhånd for svar! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vel sikkert bygget selv, tenker meg det ikke kan ta så lang tid å sette seg inn i det!

Får se hva jeg rekker over nå om dagene...

 

Så over pcen fra komplett og den virket jo lang kvassere på de fleste områder, spesielt GPU ;)

Så mulig jeg tar ser litt mer på den og så blir det muligens bestilling.

 

Om det ikke er veldig stort å spare om man bygger selv da... ?

 

Anyways, takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...