Gå til innhold

problemer med soyo dragon plus med amd 1800+ og vifte


mabsolutt

Anbefalte innlegg

hei,

kjøpte meg et soyo dragon plus hk med amd 1800+ termaltake volcano7 prosessorvifte.

problemet er at den kjører seg automatisk ned like etter at jeg har starta den. Først hører jeg to lange piper. kan det ha noe med strømforsyninga å gjøre(300w)? ellers er d 2 harddisker + cd-rom + cd-brenner + GeForce3 skjermkort som brukes.

komponentene funker helt fint for seg selv, altså jeg satt inn en duron 700 med gamlevifta og den fuka helt fint så d "må" ha noe med prosessoren og vifta å gjøre.

takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme prosessor og vifte sjøl. Og hadde samme problem.Du må holde på temp føleren til vifta en liten stund ca. 1minutt og prøve å starte opp.

Du kan i tillegg holde på insert knappen under oppstart. Etter oppstart mo du gå in i bios og deaktivere i temp opsett, slik at den starter opp uten bøgs;-)

Lenke til kommentar

joda, d funka med å slå av vifta i BIOS men nå får jeg ikke starta maskina lengre enn BIOSen. det kommer opp: verifing pool data og så slutter det med bokstavene "LI" hva i all verden skal dette bety? dæven, d er noe slit med maskiner. i tillegg så kommer det tre korte pip nå med litt mellomrom.

hva kan det være for noe? kan det ha noe med skjermkortet å gjøre? d står ikke noe om at det blir lasta...

Lenke til kommentar

nei, d har jeg ikke. bruker bare soyo sitt lydkort/nettverkskort.

 

Har hatt linux installert på maskina men d var nok d siste jeg sletta før jeg restarta maskina så d kan godt hende at d er pga. linux-booten herjer der enda.

Skal fjerne den og håpe på d beste...

takker så mye for hjelpa!!

Lenke til kommentar

Har hatt LI problemet før jeg også, veldig typisk å bare fjerne linux partisjonen. Men jeg hadde da en oppstartsdiskett(win98) så jeg kom inn i dos og fikk formatert master boot recorden. Hvordan gjorde man det igjen da? format /mbr eller fdisk /mbr eller.no

 

Søk litt rundt eller så kommer det sikkert noen som vet det her på forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...