Gå til innhold

Ny Bærbar, Max 7K, Spill/Multimedia


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har bestemt meg for og gå til anskaffelse av en bærbar pc.

 

Minste spesifikasjonskrav:

- I5 Sandy Bridge

- Helst FullHD oppløsning på skjerm, kan gå med nød gå ned til 1600xSomethingsomething

- USB 3

- 4 GB RAM

 

- Max 7000 kr

 

Bruksområder:

- Moderat gaming, FM, The Sims (Til dama)

- Skolearbeid, skriving osv

- Surfing og streaming til TV via HDMI

 

Har kommet over Asus sin N53SV på Dustin Home ( http://tinyurl.com/6edevy2 )

 

Ser denne har optisk drev, er det mulig og få lagt inn en adapter el. for og sette inn en SSD i det drevet, eller har PCn to hardiskplasser?

 

Er denne det beste kjøpet i forhold til pris/byggekvalitet/ytelse/mitt forbruksområde?

Eller er det noen som har noen bedre forslag?

 

Takk på forhånd for mange gode og velinformerte svar!

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en dedikert spill pc, men den er ikke akuratt den minste og letteste å dra med seg. Men mye kraftigere skjermkort, og den har 1 ledig harddisk bay. http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

 

Ellers så har du jo også denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010586608.aspx Veldig kraftig prosessor og kraftig skjermkort(ikke så kraftig som pcen over).

 

 

Ingen av pcene jeg linket har noe særlig god batteritid om du har tenkt å bruke dem på lange skoledager.

Lenke til kommentar

HPn er 17" med dårlig oppløsning, den veier over .5 kg mer en asusn og er dyrere.

 

Noen som har noen andre bra forslag i denne kategorien?

 

Lurer også fortsatt på om Asusen har ekstra hddbay, evt om cddrev kan brukes?

 

Evt er det vanskelig og nytte ut HDD med en SSD i Asusen?

 

Mvh

Thomas

Endret av seiran
Lenke til kommentar

Asus N53SV har ikke plass til en ekstra harddisk. Du kan jo alltids finne en ODD caddy som du kan plassere en harddisk i cdrommet.

Om du bare skal spille lette spill og ha en kontor pc til skole og slikt så er N53SV det beste valget jeg vet om.

G53SW som jeg linket til har plass til ekstra harddisk, men installasjonen er litt komplisert.

Lenke til kommentar

Takk for svar, er klar over den G53SW, men driver som sagt kun med moderat gaming og spill som ikke krever det råeste av GPUen. Den blir og for stygg og klumpete for mine øyne, samt at den er 1500 kr dyrere.

 

Har du noen tips om hvor jeg kan finne en ODD caddy til Asusen og hvordan er det med hastigheten gjennom disse portene?

Er det muig og bytte ut HDDn i N53SV med en SSD og er dette i tilfelle en vanskelig jobb?

 

Setter pris på svar.

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Ser ut til at N53SV har en Sata 3 kontakt til harddisken og en sata 2 kontakt til cdrommet. Klarte ikke å finne en caddy til cdrommet ser ut som det er litt spesielt utformet.

 

Ser folk på nettet har installert Vertex 3 ssder i sine uten problemer. Det skal være veldig lett og bytte ut harddisk på den maskinen. Se bildet.

 

post-62564-0-14520200-1310039475_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Okei, takker for opplysningene!

Blir nok en slik en å bytte ut HDD med en SSD!

Hvilken type burde jeg gå for? Noen forslag?

Om ikke PCn støtter de raskeste er det vel liten vits i å legge ut masse penger i de dyreste?

 

Igjen, om noen har andre forslag så er jeg åpen for det.

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Den støtter raskeste ssdene på sata 3 Grensesnittet. Jeg har hatt dårlig erfaring med Crucial m4 på akuratt dette brikkesettet, men det betyr ikke at du skal få problemer med samme disken.

Om du er opptatt av hensynsløs ytelse så ville jeg kjøpt en Sata 3 disk. Skal du derimot bare ha noe som er veldig raskt og billigere ville jeg valgt Intel sin 320 Serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...