Gå til innhold

Kablet i rom 1 - trådløst nettverk - kablet i rom 2


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal flytte, og trenger nytt nettverk der jeg skal.

 

Huset har 3 rom som skal ha kablet internett, og jeg ønsker ikke å legge kabler overalt.

 

Kjapp oversikt:

Rom1: har modemet og trådløs ruter. Skal IKKE ha kabler herfra til Rom2 og Rom3.

Rom2: har diverse dingser, men ønsker å kable noen av disse. Gjerne forsterket trådløst nett også.

Rom3: har diverse dingser, men ønsker å kable noen av disse. Gjerne forsterket trådløst nett også.

 

Jeg ser da for meg å sette opp to aksesspunkt (minst 108Mbps, gjerne 150-300) i Rom2 og Rom3. Disse må ha funksjonen WDS (bridging) såvidt jeg kan forstå, som på denne måten viderefører nettverket slik at man kan koble til dingser med kabel.

 

De aksesspunktene jeg har funnet har bare én nettverksport. Så for å koble til flere ting med kabler, må jeg også ha svitsjer under. Det blir fort mange bokser og kabler, så det hadde vært veldig kjekt om aksesspunktet hadde hatt f.eks. 4 uttak. Finnes det? Bør jeg heller bruke en slags trådløs ruter og deaktivere DHCP?

 

Forslag til produkter mottas med takk!

 

 

Alternativt må det vel bli noe Homeplug-greier (strømnettet i huset). Finnes det noen med flere uttak i hvert støpsel så jeg slipper svitsjer i tillegg? Trenger også her anbefalinger. Må være stabilt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann.

 

Jeg kjøpte denne routeren selv, men jeg får dårligere hastighet enn før.

 

Hvis jeg bruker det gamle, får jeg 25mbit på speedtest.net.

Men den nye fra Netgear får jeg bare 9mbit.

 

Hva er galt?

Er like bra signal på begge, om ikke bedre på den nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...