Gå til innhold

Galaxy S II med Windows Phone 7?


Anbefalte innlegg

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som kjøperne ikke vil ha?

Rettelse:

 

Hvorfor insisterer Samsung på å bruke et operativsystem som jeg ikke vil ha?

 

Jo, fordi at det er folk som vil ha WP7. Ferdig med den saken.

Poenget er jo at det selges få telefoner med WP7, altså er det noe markedet åpenbart ikke ønsker å kjøpe i noen særlig grad. Det virker derfor merkelig å satse på det.

Hadde du giddet å lese mitt innlegg hadde du skjønt hvorfor det selges så få telefoner med WP7. Det er ikke fordi markedet ikke ønsker å kjøpe det, men snarere fordi det er svært få telefoner tilgjengelig.

 

Du kan jo gå inn i nærmeste Elkjøp butikk å se om du finner en HTC 7 Trophy, Samsung Omnia 7 eller LG Optimus 7. Sjansene for at du finner en av de nevnte telefonene er særdeles små.

Og siden hvermannsen som oftes handler telefoner hos Elkjøp/Expert og telefoner ikke er tilgjengelige, så blir jo salgstallene deretter.

 

Dog sitter jeg igjen med litt inntrykk at det er Microsoft selv som struper det i påvente av kommende WP7 Mango oppdateringen som vil gjøre WP7 enda bedre enn det er idag.

Og det til tross for at min test av HTC 7 Trophy og WP7 på HD2 imponerte meg stort.

 

Og med Nokia på laget, skal du ikke se bort i fra at WP7 også vil være på full fart inn på bedriftsmarkedet.

Butikkene ønsker vel ikke å ta inn telefoner som ikke selger. Dessuten er Norge et lite relevant marked. Jeg snakker om globalt, ikke bare lille Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Butikkene ønsker vel ikke å ta inn telefoner som ikke selger. Dessuten er Norge et lite relevant marked. Jeg snakker om globalt, ikke bare lille Norge.

Tingen er de WP7 telefonene som fins ute på markedet nå har vært ute i 6-8 måneder, og de som ser etter en WP7 telefon nå vil nok heller vente til det kommer nye telefoner med Mango innbygd og bedre hardware.

 

Så om Microsoft skjerper seg på marketsføring sånn at folk faktisk får prøvd en WP7, vil nok salgstallene gå opp kraftig, for det er et lynraskt og bra OS.

 

Når det gjelder her til lands så har Telenor sagt at de vil satse på WP7.

 

Jeg kjøpte for så vidt min HTC Trophy fra Netcom.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Samsung Focus i over et halvt år nå og er KJEMPEfornøyd.

Det eneste jeg savner er å kunne kjøpe apps fra amerikansk marketplace (må holde meg til gratisapps frem til Mango blir tilgjengelig).

 

Skjermen (som er en eldre versjon enn SGSII) er fantastisk bra og telefonen er ekstremt kjapp og responsiv. Ja, det er lukket, og har lite rom for skinning o.l. men det bryr meg lite. Jeg tror WP7 har potensialet til å selge svært bra her til lands når hvermansen først får opp øynene sine for WP7. Det er lett å bruke (på lik linje med iOS), det er kjapt og har mange praktiske funksjoner.

Har hatt min HTC Mozart i 3 uker nå og er storveis fornøyd! Eneste feilen er at jeg måtte skaffe meg en "amerikansk" konto, slik at jeg kan kjøpe apps. Har hatt android og ios, men det microsoft driver med nå faller virkelig i min smak! Flyt i os'et... noe ios er fritt for og android dårlige i!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...