Gå til innhold

Merkelig problem med Asus A7N8X Deluxe


MemorX

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut et merkelig problem som jeg gjærne skulle hatt noen forslag på. Jeg driver for tiden å bygger noen pcer for andre, alle med Asus A7N8X Deluxe hovedkort. På den første pcen støtte jeg på det problemet at pcen ikke ville starte. Etter litt feilsøking fant jeg ut at det var skjermkortet (Hercules 3D Prophet 4500 Tv- Ut) for den røde lampen på hovedkortet lyste.

 

Dette syntes jeg var merkelig da dette kortet hadde funket bare 2 timer i forveien. Så jeg byttet det ut med et annet helt likt kort jeg hadde. Dette funket før jeg satt det inn i det nye hovedkortet. Igjen lyste den røde lampen som står for noe sånt som "Onbord AGP Failure". Jeg prøvde også et Riva TNT 2 uten hell, så prøvde jeg mitt skjermkort, et Gainward G4 Ti- 4200. Og dette funket glimrende.

 

Jeg lurer da på, hva kan det være, det skal da ikke være slik at litt eldre kort ikke skal aksepteres? Noen som har noen forslag?

 

Ps. alle kortene brukes her hjemme hos meg, dvs. att jeg vet at alle fortsatt funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du leser nøye i instruksjonsboka står det at AGP sloten kun støtter 1.5V, dermed er visse kort utelukket og rød diode vil lyse når inkompatible kort brukes.

 

Ok. takker for svaret, dette er et problem som har plaget meg de siste dagene. Måtte bare vite hva det var.

 

Jaja, da må nesten fyren jeg bygger til kjøpe seg et nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...