Gå til innhold

Kan jeg bruke Tele2 på en iphone 4 som er låst til Netcom?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe meg en ny iphone, og fant et godt tilbud, men den er låst til Netcom. Når jeg ser på iphonen min, så står det at jeg er på Netcom sitt mobilnett. Tele2 bruker altså Netcoms telenett. Kan jeg da bruke mitt vanlige simkort med tele2, på denne Iphone 4, som er låst til Netcom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du en operatørlåst mobiltelefon så er den låst til operatøren.

Jeg er rimelig sikker på at lovverket er slik at operatøren ikke kan nekte å låse opp telefonen om du ber om det. Selv om du nettopp har kjøpt den låst. Men om du har kjøpt den med et abb, må du selvsagt betale dette selv om du skulle får telefonen låst opp. kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Kjøper du en operatørlåst mobiltelefon så er den låst til operatøren.

Jeg er rimelig sikker på at lovverket er slik at operatøren ikke kan nekte å låse opp telefonen om du ber om det. Selv om du nettopp har kjøpt den låst. Men om du har kjøpt den med et abb, må du selvsagt betale dette selv om du skulle får telefonen låst opp. kan noen bekrefte/avkrefte dette?

 

Telenor og NetCom låser opp operatørlåste telefoner uten kostnad, så fremt telefonene er kjøpt med avtaletid på abonnement, og denne avtaletiden ikke brytes. NetCom har praktisert dette i et par år. Telenor noe lengre. Hvordan andre operatører praktiserer dette kjenner jeg ikke til.

 

Det jeg svarte på var egentlig bare hvordan en operatørlås fungerer, og jeg tenkte ikke på å svare noe mere utfyllende rundt dette. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...