Gå til innhold

TextBox control i VB6 viser ikke fullstendig tekst!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En vanlig TextBox control i VB6 skal ifølge Hjelp kunne vise inntil 32K med tekst når MultiLine property er satt til True og MaxLength = 0 (betyr at det ikke er begrenset antall tegn).

 

I databasen ligger en tekst på ca 2K, men når jeg henter teksten kuttes den ved ca 1K....

 

Er det noen som kjenner til hva årsaken til dette kan være? Finnes det noen kjente problemer med TextBox control? Synes dette virker helt rart!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Hvilken type tekst er det snakk om her? vanlig tekst? Det jeg ville gjort er å se hvilket tegn den kutter ved. Viss det feks er chr(0) så vil den kutte der.

S = "The" & chr(0) & "_Viper" vil feks gi "The". Det blir da en såkalt "null terminated" string.. Dette er den eneste mulige løsningen jeg vet om..

Lenke til kommentar

Vil bare presisere at Visual Basic ikke benytter seg av såkalte null-terminerte stringer (LPSTR). Helt ifra QuickBasic ble string typen HLSTR tatt i bruk, blant annet for å øke ytelsen. Den store forskjellen er at HLSTR lagrer lengden på stringen i en egen variabel. Riktignok har VB4 og høyere BSTR, men prinsippet er det samme.

 

Dette har naturlivis ikke så mye å si for tekstkontrollen, da denne tar i bruk LPSTR. En mulig løsning kunne da være å erstatte alle null i stringen med noe annet.

 

Text = Replace(Text, Chr(0), Chr(1))
Text1.Text = Text

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...