Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Display driver stopped responding and has recovered


Anbefalte innlegg

Hei diskusjon.no

 

Sitter med et Nvidia-kort. Nærmere bestemt Gigabytes GTX560 TI Super Overclock på Windows 7 64bit.

 

HK: Asus Sabertooth P67

CPU: Intel Core i7 2600k

Minne: Corsair XMS3 Vengeance

 

Har søkt endel rundt på nVidias forumer men fant veldig lite matnyttig. Og før noen foreslår det, ja jeg har forsøkt med forskjellige driverversjoner. Det som skremmer meg litt er at dette skjer når jeg bare er i windows uten å kjøre noen spill eller gjør noe som helst spesielt.

 

Dette skjedde for 2 timer siden mens jeg forsøkte å spille League Of Legends, da skjermen ble full av artifacts og jeg avsluttet programmet. Har også prøvd meg på system restore uten noe hell. Har ikke prøvd meg på noe overklokking. Kjølingen på skjermkortet og i kabinettet skal være tilfreddstillende også.

 

Slik ser det altså ut etter at skjermdriveren er dumpet og gjenopprettet, hvis dere ser i VLCvinduet mitt ser dere at det er små prikker og faenskap. Driverversjonen jeg hadde da jeg tok dette bildet er en betaversjon btw :

 

drivertull.th.jpg

 

 

Supert om noen som har litt mer peiling enn meg kan ta en titt og se om de klarer å finne en løsning. Pcen har fungert helt utmerket i 1,5 uke før idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med nøyaktig samme problem, og det ender for min del opp med bluescreen.

 

Etter å ha prøvd å oppdatere drivere og etter å ha installert noen nye programmer, steam og spotify, så endte jeg må å ikke engang kunne starte opp pcen i det hele tatt, annet enn i sikkermodus.

 

Specs:

HK: MSI P35 Neo

CPU: Intel core 2 quad Q6600 2,4ghz

Minne: 2x Corsair twin2x 5400 ddr2 2048mb pc5400

Skjermkort: GeForce 8800ultra

 

Kan virkelig ikke forstå hva feilen er. Pcen fungerte som bare det for noen år siden, helt til den sluttet å fungere for noen år siden. Jeg antok at harddisken hadde røket og den har stått siden, men prøvde å installere windows 7 (hadde vista tidligere), og det fungerte helt fint en liten stund frem til problemet oppsto.

 

Takknemlig for alle kloke svar.

Lenke til kommentar

Sliter med nøyaktig samme problem, og det ender for min del opp med bluescreen.

 

Etter å ha prøvd å oppdatere drivere og etter å ha installert noen nye programmer, steam og spotify, så endte jeg må å ikke engang kunne starte opp pcen i det hele tatt, annet enn i sikkermodus.

 

Specs:

HK: MSI P35 Neo

CPU: Intel core 2 quad Q6600 2,4ghz

Minne: 2x Corsair twin2x 5400 ddr2 2048mb pc5400

Skjermkort: GeForce 8800ultra

 

Kan virkelig ikke forstå hva feilen er. Pcen fungerte som bare det for noen år siden, helt til den sluttet å fungere for noen år siden. Jeg antok at harddisken hadde røket og den har stått siden, men prøvde å installere windows 7 (hadde vista tidligere), og det fungerte helt fint en liten stund frem til problemet oppsto.

 

Takknemlig for alle kloke svar.

 

Har akkurat gjort absolutt ALT jeg kunne komme på. Plukket maskinen helt fra hverandre og satt sammen igjen. Oppdaget da en skikkelig retardfeil jeg gjorde da jeg først satte den sammen, som var å benytte slot 1 og 4 til rambrikkene. Byttet over til 1 og 3 og nå ser det ut til at problemet er løst. Samtidig fjernet jeg alt som hadde med nVidia å gjøre og la inn en eldre betadriver som heter 275.27 og nå ser det ut som om ting er i orden.

Samt at jeg klokket ned skjermkortet til 900MHz fra 1000.

Lenke til kommentar

 

Har akkurat gjort absolutt ALT jeg kunne komme på. Plukket maskinen helt fra hverandre og satt sammen igjen. Oppdaget da en skikkelig retardfeil jeg gjorde da jeg først satte den sammen, som var å benytte slot 1 og 4 til rambrikkene. Byttet over til 1 og 3 og nå ser det ut til at problemet er løst. Samtidig fjernet jeg alt som hadde med nVidia å gjøre og la inn en eldre betadriver som heter 275.27 og nå ser det ut som om ting er i orden.

Samt at jeg klokket ned skjermkortet til 900MHz fra 1000.

 

Skal vel i utgangspunktet ikke være farlig å sette ram i feil slots, annet enn at du mister muligheten for dual channel-modus. Noe jeg er litt mer nyskjerrig på, er hva slags strømforsyning dere sitter på (en stadig undervurdert komponent i pc'en). Drivere kan selvfølgelig også være medvirkende årsak:)

Lenke til kommentar

Strømforsyningen skal være bra nok, denne pcen fungerte som sagt som et skudd for noen år siden, da uten noen problemer.

 

Det virkelig merkelige er hvordan den først fungerte som et skudd med Windows 7 installert, og etterhvert som jeg installerte mer begynte jeg å få bluescreen nå og da, men nå får jeg bluescreen før jeg i det hele tatt får startet windows. Forstår ikke hva det kan bety.

 

Jeg har også prøvd å bytte på de fire rambrikkene, samt fjerne en harddisk.

Lenke til kommentar

ALt er nå i skjønneste orden virker det som, det jeg gjorde var:

 

1. Plukket skjermkort ut og kjørte det noen oppstarter i slot nr 2, før jeg satte det tilbake i eneren.

2. Byttet plass på rambrikker for å få dual channel

3. Installerte eldre Beta-drivere, 275.27 om jeg husker korrekt.

4. Klokket ned kortet

5. Kortet klokket seg selv opp automatisk...

6. ...

7. Profit!

 

Strømforsyningen min er en: NorthQ 850W NQ 4775

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...