Gå til innhold

Skjermkort ødelagt like greit å kjøpe ny pc men hva?


Anbefalte innlegg

Har per idag

 

Asus P95 hovedkort

geforce 6800gt 512

2gb ram

3.2 ghz cpu

 

husker ikke alle detaljene ettersom jeg ikke sitter på min egen pc.

 

Men skjermkortet røyk her hin dagen, kjipt fordi pc'n har alltid fungert fint til det jeg trenger.

 

Men nå tenker jeg å oppgradere like greit siden skjermkortet røyk.

 

 

Det jeg trenger er HK, CPU, skjermkort og RAM. Harddisker, psu og lydkort har jeg

 

Vil egentlig ha det billigst mulig, men vil også hva litt kvalitet og over det oppsettet jeg har nå. Jeg hadde peiling på alt dette før i tiden, men har dotte ut når alle disse nye greiene har komt med nye socket'er og 32 bit 64 bit, hva passer til hva osv.

Søkt litt i dette emnet her, men alle skal liksom ha gaming pc til 10.000 (ta det med en klype salt) og det er ikke heelt det jeg er ute etter.

 

Jeg ønsker rett og slett å kunne spille css en gang i blant, venter på HOMM6 og ser en god del filmer og serier via pc til TV. Når det er sagt så må jeg også si at jeg ønsker å oppgradere til litt nyere og littegranne kjappere enn det oppsettet jeg har nå.

Men vil fortsatt ha XP PRO som jeg alltid har hatt. Men jeg vet ikk en gang om det funker på alt det nye som har komt, er jeg liksom nødt til å ha windows 7 for at alle delene skal fungere osvosv.

 

Så kan noen komme med et oppsett, hvilke HK passer med RAM og hvilken cpu som passer til HK, kan jeg bruke min enkle xp pro cd og sånt.

 

 

På forhånd takk! =)

Endret av TurtleMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

du virker som en resonnert kar og det er med et smil om munnen jeg setter opp noe annet enn en gamer pc til 20k. Her har du to alternativer ettersom hvor dyp lommeboken din er, hvis du vil bruke mer penger kan du ta en titt på Agentspoon sin stickytråd øverst i forumet.

 

1156

914525.jpeg

 

1155

914538.jpeg

 

På sistnevnte kan du alternativt gå ned til 4gb og kjøpe i5-2500(K), men tror ikke du trenger så mye krefter.

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar

Hei,

 

du virker som en resonnert kar og det er med et smil om munnen jeg setter opp noe annet enn en gamer pc til 20k. Her har du to alternativer ettersom hvor dyp lommeboken din er, hvis du vil bruke mer penger kan du ta en titt på Agentspoon sin stickytråd øverst i forumet.

 

1156

914525.jpeg

 

1155

914538.jpeg

 

På sistnevnte kan du alternativt gå ned til 4gb og kjøpe i5-2500(K), men tror ikke du trenger så mye krefter.

 

4GB RAM holder i massevis til spill, så på det nederste oppsettet ville jeg heller gått opp til 2500K og 4GB RAM som du sier :)

Vil si det blir feil å kjøpe et 1156 oppsett nå, siden du får så mye mer for pengene med 1155.

Man trenger jo heller ikke en tredjeparts CPU-kjøler, hvis man ikke har planer om å overklokke så klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...