Gå til innhold

Thinkpad Edge 13" + SSD


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte meg nylig en Thinkpad Edge 13,3". I går hadde jeg endelig tenkt meg å flytte SSD-en jeg har i en annen laptop over i denne, men så viser det seg at den neimen ikke passer.

 

Det har seg sånn at harddisk-sporet inni maskinen har en liten plastikktapp stikkende opp i venstre hjørne som hindrer at jeg får koblet SSD-en skikkelig i, for SSD-en, ja den har deksel også over SATA-tilkoblingen. Det hadde ikke den originale og medfølgende harddisken.

 

Se bilder under:

Jeg tror ikke det er store jobben å verken file ned eller brekke av denne plastkanten, men jeg gjør det ikke med mindre jeg vet at det ikke skader garantien min. Maskinen er tross alt bare en uke gammel :p

 

Så, hva tror folk? Går garantien dunken om jeg gjør noe med det? Er det Corsair som ikke følger standarder, eller er det Lenovo? Er det noen jeg kan skrike til for å få dette ordnet på en god måte (les: de jeg kjøpte laptopen eller SSD-en av)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Kjøpte meg nylig en Thinkpad Edge 13,3". I går hadde jeg endelig tenkt meg å flytte SSD-en jeg har i en annen laptop over i denne, men så viser det seg at den neimen ikke passer.

 

Det har seg sånn at harddisk-sporet inni maskinen har en liten plastikktapp stikkende opp i venstre hjørne som hindrer at jeg får koblet SSD-en skikkelig i, for SSD-en, ja den har deksel også over SATA-tilkoblingen. Det hadde ikke den originale og medfølgende harddisken.

 

Se bilder under:

Jeg tror ikke det er store jobben å verken file ned eller brekke av denne plastkanten, men jeg gjør det ikke med mindre jeg vet at det ikke skader garantien min. Maskinen er tross alt bare en uke gammel :p

 

Så, hva tror folk? Går garantien dunken om jeg gjør noe med det? Er det Corsair som ikke følger standarder, eller er det Lenovo? Er det noen jeg kan skrike til for å få dette ordnet på en god måte (les: de jeg kjøpte laptopen eller SSD-en av)?

 

Har vel fått bekreftet at garantien går om jeg gjør noe med denne plasttappen (ikke sjokkerende), og Corsair SSD-en vil ikke gjenkjennes om jeg så trykker den så langt inn jeg kan og prøver å boote og sjekker om den blir gjenkjent i BiOS.

 

Jeg tenker derfor på å kjøpe en ny SSD. De fleste SSD-er i dag ser ut som har en form som er relativt lik Corsair sine Force-disker, men Intel 320/510 series kan kanskje passe. Noen som har erfaring med det? Bump? dontgetit.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...