Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt komponentsett med go'lyd og trøkk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en dynabel BF0756-forsterker (4x75 + 2x200 Watt), som jeg har kjørt mitt Polk mm6501 frontsett på. Ettersom jeg hadde de brokoblet på de fire 75watts kanalene, tålte ikke høyttalerene dette særlig lenge, ettersom impedansen ble for lav(?).

 

Leter derfor etter et nytt komponentsett som tåler denne brokoblingen, samt gir tilsvarende eller mer trøkk uten å krepere.

 

Tenker å bruke oppunder 4000kr, noen gode anbefalinger?

Må spille høyt OG bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke impedansen sin feil at det ikke gikk bra, for da hadde forsterkeren gått i protekt. Det som har skjedd her, er at du har spillt høyere enn det høyttalerene har tålt, og dermed brent spolene. Dette kommer til å skje igjen hvis du ikke lærer deg hvordan du hører ulyder når du spiller (noe som egentlig er en smal sak å høre for det høres helt jævlig ut)

 

Har du sub i tilleg, og ikke helt vet hvordan dette skal stilles inn osv, så er det ikke alltid like lett å høre når frontsettet sliter fordi bassen overdøver ALT.

 

Monteringen av høyttalerene har også MYE å si, har du bare skrudd de inn i orginalfestene, eller laget hull i pappen i døra, så er det heller ikke at det ikke holder så lenge.

 

Skal du ha noe som spiller skikkelig høyt, så kjøper du et sett med tang band 6" bass og 4" fulltone, og bruker litt tid på monteringen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig stilt inn høyttalerene etter boken, før jeg koblet subwooferen til. Ingen ulyder i det hele tatt, spilte høyt og klart.

Montering er brukt tid på, ikke bare "skrudd de inn i orginalfestene". FÅtt de festet godt i metallet på døren, med overgangsbrakett,

og hele døren er dempet med butyl dempematter.

 

Var heller ikke spolene som ble brent, men den midterste delen av membranen løsnet på begge. Høyttalerene er forsatt brukelig.

913615.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...