Gå til innhold

Forslag til forbedringer på denne maskinen?


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har tenkt til å bytte ut så å si hele pcen min.

 

Jeg har:

- Antec nine hundred miditower

- Corsair 650W PSU

- 2 stk msi Radeon HD5770 Hawk-kort (PCI Express 2.1 x16)

- Creative SB X-Fi-lydkort (PCI)

- Gigabyte et-eller-annet-nettverkskort (PCI Express x1)

 

Jeg trenger da å få plass til de to skjermkortene i Xfire og lyd- og nettverkskortet og tenkte å kanskje kjøpe dette hovedkortet:

MSI X58A-GD65, Socket-1366 siden det har plass til alle tingene jeg trenger:)

 

Jeg skal også kjøpe en prosessor og RAM. Jeg vurderer å kjøpe Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 og 6 - 8 GB RAM.

 

Er det noen som har forslag til forbedringer? (ikke alt for dyrt, selv om penger ikke er det største problemet.) Burde jeg finne et annet hovedkort eller prosessor?

Og har noen noe forslag til RAM? Trenger jeg en kraftigere PSU? (til CrossfireX osv)

 

På forhånd takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok heller gått for et z68 hovedkort med enten i5 2500k, eller i7 2600k som prosessor :)

 

Støtter dette. 2600K er litt waste i forhold til 2500K synes jeg. Det er ikke verdt +50% mer penger. Spesiellt om du overklokker (hvilket er latterlig enkelt på 1155 platformen). Jeg ville uansett ikke gått for 1366 over 1155.

 

Z68 trenger du bare om du vil ha IGP mulig på hovedkortet for quicksync eller trenger SDD caching. Disse er normalt ikke noe man trenger på en masin for gaming og enerellt bruk. I så fall kan du spare noen kroner på å gå ned til P67 evt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fulgt tips og kommet fram til dette:

 

MSI P67A-GD80 B3, Socket-1155

 

Intel® Core™ i5-2500K Processor

 

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

 

Og jeg har tre spørsmål:

Trenger jeg en bedre PSU, med tanke på Crossfire og sånt? (f.eks. Cooler Master GX 750W PSU)

Passer RAM-brikkene til hovedkortet?

Er det mulig å kjøpe en Win7 oppgraderingspakke og oppgradere fra 32-bit til 64-bit?

 

Takk for svar! :D

Endret av Mattis52
Lenke til kommentar

1: Du trenger ikke en bedre PSU, du har en god PSU. Mulig du kunne trenge en større i såfall:) Nå vet jeg ikke hvilket oppsett du hadde fra før (utover det du har satt i førszte post), men jeg skulle tvile sterkt på at det skal handle inn nå dra så mye mer strøm at du trenger en ny.

 

2: Minnebrikkene passer utmerket godt.

 

3: Blir uansett billigere å kjøpe en OEM utgave av windows 7 enn å oppgradere

Lenke til kommentar

OEM versjonen av windows "låses" til hovedkortet ditt. I teorien skal du da kun benytte den lisensen av windows til akkurat den pcen.

Sålenge hovedkortet ikke endres/byttes skal det ikke være noe problem. Er lisensen aktivert så er den aktivert. Skulle du få problemer så er en telefon til microsoft nok til å fikse det (hvis du ikke bytter hele pcen da).

 

2500 vs 2500K er vel i hovedsak at 2500K kan overklokkes.

Lenke til kommentar

K prosessorene har vel også kraftigere GPU. HD3000 i stedet for HD2000, som er egentlig ganske merkelig siden K prosessorene mest sannsynligvis kjøpes av entusiaster som har gode dedikerte GPU'er i stedet og ikke trenger den kraftigste varianten av iGPU....

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

K prosessorene har vel også kraftigere GPU. HD3000 i stedet for HD2000, som er egentlig ganske merkelig siden K prosessorene mest sannsynligvis kjøpes av entusiaster som har gode dedikerte GPU'er i stedet og ikke trenger den kraftigste varianten av iGPU....

 

Det var jeg faktisk ikke klar over. Flaks for meg som ikke har dedikert skjermkort da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...