Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase - Hyundai Coupè GK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bremsene er luftet. Var på venstre forhjul lufta var. Fylt på bremsevæske. Men mistenker lekkasje. Fikk ikke med meg hvor mye han fylte igår men jeg fylte fullt idag så hvis det synker til imorgen er det nok lekkasje et sted. Fulgte bremserøret hele veien og så ikke noe.

 

Må kjøpe nye sommerdekk denne uka også. Med disse 9 år gamle dekkene presterte jeg å kjøre i grøfta i en skarp sving uten så mye fart. Ingen skade eller dramatikk for hverken meg eller bilen heldigvis. Fikk skrens og snurra 180 grader.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På hovland kanskje du mener? :)

 

Ja, det høres ut som jeg har 500hk kontra de 105 som er der. Litt harry, og ikke akkurat stolt. Skal nok fikses snart. Skal finne ut hvilken stand hele anlegget er nå, og så blir det nok noe sveising av en kamerat, før jeg eventuelt kjøper nye deler etterhvert.

 

Du er fra da? Og kjører? :)

Lenke til kommentar

Skjer fint lite for tiden du. Må få spart opp litt, og i det siste har jeg jobbe mye. Og dessverre (?) så må jeg nok kjøpe meg en MacBook iløpet av 2 måneder siden PCen må ut. Det går på bekostning av iallefall å fikse eksosanlegget med det første (det kommer jo til å skje på et tidspunkt). En liten oppdatering angående det kommer her:

 

Satan så dyre deler på eksos-deler til Coupe er dyrt. Finnes ikke noe uoriginalt Ola Normann kan kjøpe her til lands, så Hyundai har ingen konkurranse på priser her.

 

- For de to "hovedrøra" under bilen (altså før og etter den midtre katalysatoren) skal Svendsen Eksos ha 7500,- for deler og arbeid.

- For manifold (manifold og katalysator er av en eller annen grunn sveiset direkte på hverandre istedenfor 2 deler) skal Hyundai (Gjermundsen Auto) ha 9500,- uten arbeid.

 

Jeg har fått anbefalt å bytte ut alt dette. Dog vet jeg at jeg får headers, katalysator og et av røra til rundt 4500,- (pluss moms tenker jeg) fra Kina/USA. Ny manifold/katalysator (originalt) kan jeg skaffe fra England til 2000,- (pluss moms). Så da må jeg se hvilken løsning jeg velger.

 

Så da får vi se hva det blir til så snart jeg får spart opp litt.

Endret av iHouse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...