Gå til innhold

Kjøp av bærbar til skole/fritid


Anbefalte innlegg

Godag!

Da var jeg ferdig med 10., og klar for vgs!

Jeg har ett problem, og det er PC. Jeg trenger en bærbar PC til skole, og har fått tilbud fra kommunen på HP 8560p til 6321, eller en Macbook Pro til 5599. Jeg har stasjonær PC, så trenger ikke noe til gaming, men det er jo greit med en litt oppegående PC. Jeg driver mye med musikk, og tenker at Mac'en kanskje er et godt alternativ til PC. Da blir problemet igjen at jeg må ha Windows på dataen for å bruke programmene jeg trenger på skolen. Det går vel ann å instalere noe slik at man kan kjøre Windows på Mac?

Så da står valget mellom disse PC'ene, eller en annen PC til cirka samme prisen. Håper noen kan komme opp med gode alternativ og veiledning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler denne fra HP. Her får du en av de kraftigste CPUene som Intel har, et godt skjermkort og USB 3.0 for rask filoverføring. Var en test av samme type PC på HW med en billigere konfigurasjon. Den jeg linket til er vesentlig kraftigere, men utenpå er de like :) Den er noen hundrelapper dyrere, men det er det verdt. Når det gjelder MAC er ikke jeg så overbevist som andre. Jeg tviler ikke på at du får mer en god nok programvare på PC for musikk redigering, slik at du trenger ikke kjøpe en mac for å holde på med musikk. minner om at den jeg linket til er endel av en sommerkampanje, og kan endre seg om en stund.

Lenke til kommentar

Du burde gi oss spesifikasjonene til hpene og macbook proen du har å velge mellom ... Men kjenner jeg Hp litt( som jeg gjør fordi jeg har en Hp laptop som jeg bruker på skolen, vi betaler 800kr i året for å ha den .... Verste dritten jeg har hvert borti!) Jeg har aldri eid en mac av noe som helst slag, MEN å få en macbook pro til 5000kroner er jo vanvittig bra! Koster jo vanligvis 15000kroner og i tillegg kan du legge inn windows via bootcamp og bytte mellom operativsystemene enkelt(har jeg hørt.) Jeg ville valgt macbook pro'en, kanskje fordi jeg selv har lyst på en nå siden jeg har hvert windows bruker hele mitt liv og er lei av bluescreen, men den største grunnen er at HP SUGER! I tillegg så er det bedre byggekvalitet på macen, macbook pro'en er lagd av aluminium mens hp'en er lagd av hard plast eller noe..

Endret av Darkras
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...