Yawa Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Akkurat nå har jeg satt det opp slik at hvis en bruker skriver et sidenavn som ikke eksisterer i adresselinjen - så videresendes brukeren til forsiden... Men burde jeg heller sende brukeren til en 404 side som jeg setter opp selv? bare en tanke jeg nettopp kom til å tenke på...
Gjest Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Du bør sende brukeren til forsiden med innholdet: Siden du spurte etter ble ikke funnet... Ellers ta en titt på f.eks: [lenker]...
Yawa Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Skrevet 13. juni 2011 like greit å sende en tilpasset error 404 side med relatert innhold etc. da kansje... tenker litt i forhold til søkemotorer og sånt.
PHPdude Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 (endret) Ja. En URL som ikke eksisterer bør resultere i 404. Både på grunn av intrikate problemstillinger som kanskje/ kanskje ikke rammer deg. Og på grunn av mer åpenbare grunner, som at det hjelper søkemotorer. Pass på at "404-siden" virkelig sendes med HTTP-kode 404, og ikke bare som vanlig HTTP 200 med "404" skrevet i en overskrift eller noe sånt - en vanlig nybegynnerfeil jeg stadig kommer over. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTTP_status_codes Endret 15. juni 2011 av PHPdude
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå