ILROE Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har fått som oppgave å sammenligne frelse og etikk i kristendommen, islam, humanismen og buddhismen! Er det noen som har en god problemstilling på lager? Når det gjelder å sammenligne hvilken betydning etikken har for frelse er det noen som har noen gullkorn der?
siindre Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har nøyaktig samme opg Kristendommen - Hva er kristendommen? - Litt historie - Bibelen, gamle og nye testamentet - Guds ord, fordi det handler om guds handlinger gjennom historien (s. 158), nevne motsetningen til koranen - Skapelsen og syndefallet - Sjudagersfortellingen - Hagefortellingen - Syndefallsfortellingen - Læren om synd - Menneskesynet - Skapt i guds bilde - Forvalteransvar - Skapt til felleskap - Relasjon til skaperen og til hverandre - Alle har samme verdi, skapt likt - Det ondes problem - Lidelsens problem - Den treenige Gud - Jesus - Guds åpenbaring - Kristendommens særpreg, eller "den spesielle gudsåpenbaringen" Sånn ser disposisjonen min ut akkurat nå.
Salee76 Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har nøyaktig samme opg Kristendommen - Hva er kristendommen? - Litt historie - Bibelen, gamle og nye testamentet - Guds ord, fordi det handler om guds handlinger gjennom historien (s. 158), nevne motsetningen til koranen - Skapelsen og syndefallet - Sjudagersfortellingen - Hagefortellingen - Syndefallsfortellingen - Læren om synd - Menneskesynet - Skapt i guds bilde - Forvalteransvar - Skapt til felleskap - Relasjon til skaperen og til hverandre - Alle har samme verdi, skapt likt - Det ondes problem - Lidelsens problem - Den treenige Gud - Jesus - Guds åpenbaring - Kristendommens særpreg, eller "den spesielle gudsåpenbaringen" Sånn ser disposisjonen min ut akkurat nå. blir ikke dette litt for langt? man har jo bare 10-15 mnutter?
siindre Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Joo jeg fikk veldig dårlig tid på eksamen, måtte hoppe over en del. Men fikk 5 Hva fikk du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå