//E Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Hei! Har fått et merkelig problem med internettkoblingen min. Opprinnelig hadde jeg modemet koblet inn til en switch, og så datamaskinen inn i den switchen. Plutselig ble internettkoblingen veldig treg, fikk mellom 100-200kb/s i nedlastningshastighet, samt en dårlig ping. Tok så å koblet datamaskinen direkte opp til modem (uten switchen), og dermed virket internettkoblingen som normalt igjen. Så det merkelige: Mistenkte at switchen var defekt, så kjøpte en helt ny switch av en annen type. Likevel skjedde akkurat det samme med den nye switchen - internett blir tregt hvis jeg kobler denne inn mellom datamaskinen og bredbåndsmodemet. Noen som har noen ideer til hva dette kan være? ISP er nextgentel - ellers er pc med w7. På forhånd takk for hjelpen! /E
//E Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Skrevet 13. juni 2011 Glemte å presisere at det er kun den ene datamaskinen som var tilkoblet switchen når internettforbindelsen ble strupet. /E
//E Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Skrevet 13. juni 2011 (endret) Begynte plutselig å fungere som normalt igjen - hmm... Edit: Samme inntraff igjen - noen som har en idè om hva det kan være ? Endret 13. juni 2011 av //E
Calondriel Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Hei, Koble switchen til enten port 1 eller 2, bytt mellom de for å se om kanskje en av de i ruteren er defekt. Ellers kommer jeg ikke på noe annet som kan være i veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå