Gå til innhold

bildekart over norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har pr. dags dato satt opp et kart over norge som fungerer på følgende måte:

Når brukeren beveger markøren over en liste med fylker i norge ser man på kartet at det aktuelle fylket blir uthevet. altså at jeg har 21 bilder som det byttes mellom. sant... Og det fungerer jo igrunnen veldi greit.

Men har igrunnen lyst til at brukeren skal kunne bevege markøren over kartet også,og at akkurat det samme skal skje...

Hvordan kan jeg få dette til?

Er det mulig med bare javascript, eller bør jeg gå over til flash?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jobber lokalt på maskina her, men kan legge ut en fungerende kopi på nettet om litt...

[EDIT]:

Sånn, da har jeg lagt opp en kopi på hjemmesiden min : Thomas Kile - klikkbart kart

Det som man kan se, så er det en liste på venstre side med fylker. Når man beveger markøren over disse ser man på kartet hvor dette fylket er samt en liste med tilhørende kommuner helt til venstre.

Dette fungerer jo i og for seg veldi greit, men kunne jo vert enda bedre om brukerene også kunne bruke selve kartet på samme måte. (endel CSS-formatering kopierte jeg ikke over, så mulig det kan se litt rotete ut, men si ifra om det ser helt villt ut hos dere)

Takker for all hjelp og tips jeg ka få...

Endret av Yawa
Skrevet (endret)

jau, sett litt på den der, men så langt jeg forstår er det ikke mulig å få uthevet et element i bildet når markøren beveges over.

Altså endre fargen på det aktuelle fylket i mitt tilfelle...

Eller er det noe jeg har oversett?

[EDIT]:

Fant et kart over norge, flash-basert, som fungerer noe i den dur jeg søker : amMap - Norge

Endret av Yawa
Skrevet

ja, hadde hvert enkelt fylke hvert et eget bilde hadde det muligens gjort seg gjøre så lett. Men hvert bilde er av hele norge, bare at hvert enkelt fylke er uthevet på hvert av de om du skjønner. Altså at det ligger 19 bilder der, oppå hverandre som det byttes mellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...