Splinten Skrevet 11. juni 2011 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Har seg slik at jeg har en litt eldre laptop som jeg har kjørt vista på! Denne begynte å bli ganske treg, og skulle derfor formatere den. Men i det jeg har formatert og windows "fullfører installasjonen", blir skjermen bare sort med en musemarkør.. Deretter skjer det ingenting! Noen tips? kan dette være minne-problemet? tror det sitter 4gb med minne i den! Hilsen Philip
Thoraxxx Skrevet 11. juni 2011 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Har seg slik at jeg har en litt eldre laptop som jeg har kjørt vista på! Denne begynte å bli ganske treg, og skulle derfor formatere den. Men i det jeg har formatert og windows "fullfører installasjonen", blir skjermen bare sort med en musemarkør.. Deretter skjer det ingenting! Noen tips? kan dette være minne-problemet? tror det sitter 4gb med minne i den! Hilsen Philip Er det fra CD du installerer eller recovery-disk (altså partisjon). Dersom det er fra CD ville jeg prøvd å slette alle partisjoner helt. Velg gjerne også å formatere uten hurtigformatering. Det er mulig at det er cd-en som er skranten og dermed ikke klarer å gjennomføre hele installasjonen. Det som også er svært sannsynlig er at harddisken har et problem. Dette er mer sannsynlig en RAM-en ettersom du klarer å komme helt til siste del i installasjonen. Dog kan det også være de andre komponentene som stopper installasjonen fra å fullføre. Prøv først å formatere grundig. Deretter prøv å installere et annet operativsystem. F.eks linux for å se om det fungerer.
Splinten Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Skrevet 25. juli 2011 Ordnet seg ganske greit! Fikk tak i en ny cd, og da var det planke-kjør! Så var nok cd'n som var defekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå