Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer medKjølesystemet i Bmw 318i cab E36


Anbefalte innlegg

lekker kjølevæske (ganske lite) reiser opp røyk fra passasjer side / under motoren et sted. og det er der væsken lekker/svetter ut også.

 

Hvor røyk kommer akkurat fra og akkurat hvor det lekker vet jeg ikke siden bilen er senka og har ikke fått gått under den har prøvd ovenfra men virker umulig å se det overnfra.

 

Det lukter kjølevæske fra røyk som dukker opp. noen som vet hva det kan være?

 

Hørte fra en kompis at det er noe kjølevæskeplugg eller noe som sitter undermotor et sted, hva er det for noe, hvis det finnes?

 

Takker på forhånd!

Endret av uzzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klem på kjøleslangene, så kanskje du ser noe mer. Dette er for udetaljert til å komme med noe konstruktivt.

Hvordan er motortemp. og hvordan er det med innholdet i ekspansjonstanken? Aner ikke hvor denne tanken sitter på E36, men noen BMW modeller har hatt problemer med at denne sprekker opp. Videre kan det hende det er termostaten, eller nærmere bestemt termostathuset ditt som har tatt kvelden. Flere detaljer gir bedre svar.

Lenke til kommentar

Klem på kjøleslangene, så kanskje du ser noe mer. Dette er for udetaljert til å komme med noe konstruktivt.

Hvordan er motortemp. og hvordan er det med innholdet i ekspansjonstanken? Aner ikke hvor denne tanken sitter på E36, men noen BMW modeller har hatt problemer med at denne sprekker opp. Videre kan det hende det er termostaten, eller nærmere bestemt termostathuset ditt som har tatt kvelden. Flere detaljer gir bedre svar.

 

altså så litt nærmere på det idag, løftet bilen! ser ut som at skrue mangler et sted og det er der luften og vann lekker ut. det er der eksosrøret starter altså rett ved motoren. ser ut som at skruen er knekt og den settes på innvendig, så vet ikke jeg. skal ta med den til et verksted på tirsdag nå. har ikke hatt så veldig mye tid før nå.

 

Men det andre er at jeg skjønner ikke hvorfor vann lekker derfra... kan hende toppakningen er også gåen. ser ganske dårlig ut med bilen nå. skal prøve å ta noen bilder også faktisk!

 

Klem på kjøleslangene, så kanskje du ser noe mer. Dette er for udetaljert til å komme med noe konstruktivt.

Hvordan er motortemp. og hvordan er det med innholdet i ekspansjonstanken? Aner ikke hvor denne tanken sitter på E36, men noen BMW modeller har hatt problemer med at denne sprekker opp. Videre kan det hende det er termostaten, eller nærmere bestemt termostathuset ditt som har tatt kvelden. Flere detaljer gir bedre svar.

 

altså så litt nærmere på det idag, løftet bilen! ser ut som at skrue mangler et sted og det er der luften og vann lekker ut. det er der eksosrøret starter altså rett ved motoren. ser ut som at skruen er knekt og den settes på innvendig, så vet ikke jeg. skal ta med den til et verksted på tirsdag nå. har ikke hatt så veldig mye tid før nå.

 

Men det andre er at jeg skjønner ikke hvorfor vann lekker derfra... kan hende toppakningen er også gåen. ser ganske dårlig ut med bilen nå. skal prøve å ta noen bilder også faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...