Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til Fransk-muntlig eksamen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mitt siste år på ungdomsskolen og trakk oppgave i fransk muntlig eksamen = Theme 1 = Paris.

Skal lage et foredrag på ca 10 min om Paris, altså.

 

Lurer på om noen vet hvor jeg skal begynne, hva jeg skal starte med osv!

 

All hjelp settes utrolig pris på!

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme situasjonen selv bare i andre klasse videregående skole.

Fransk er ikke drømmefaget men nå har vi vell ikke så mye valg?

 

Jeg hadde begynt med litt tørt fakta om Paris ( inbyggere og slikt), hva den er kjent for ( Romantisk), kjente steder, ( eifeltårn, champs ellysees ( orker ikke å sjekke hvordan det skrives :p)Samt asterix parken og disney land.)

Så ville jeg gått over på litt mer spesielle ting som Friday Night Fever hvor man står på rulleskøyter midt i Paris sine gater.

 

annen brukbar informasjon kan jeg ikke by på, kanskje nevne Versailles.

 

Ellers lykke til, du fikk nokk et hakket bedre emne enn meg, hvor jeg trakk la francophone, eller de fransktalene landene som ikke er franske ( Canada, Guadeloupe, Monaco, Algerie osv.)

Lenke til kommentar

Er i samme situasjonen selv bare i andre klasse videregående skole.

Fransk er ikke drømmefaget men nå har vi vell ikke så mye valg?

 

Jeg hadde begynt med litt tørt fakta om Paris ( inbyggere og slikt), hva den er kjent for ( Romantisk), kjente steder, ( eifeltårn, champs ellysees ( orker ikke å sjekke hvordan det skrives :p)Samt asterix parken og disney land.)

Så ville jeg gått over på litt mer spesielle ting som Friday Night Fever hvor man står på rulleskøyter midt i Paris sine gater.

 

annen brukbar informasjon kan jeg ikke by på, kanskje nevne Versailles.

 

Ellers lykke til, du fikk nokk et hakket bedre emne enn meg, hvor jeg trakk la francophone, eller de fransktalene landene som ikke er franske ( Canada, Guadeloupe, Monaco, Algerie osv.)

 

 

 

Takk for det! Friday Night Fever var noe jeg aldri har hørt om. Googla det, og det så ut som et litt spesielt tema. Sikkert ikke mange som forteller om det under sine presentasjoner, så tenker at det kan overraske litt.

 

Lykke til du også ;)

Lenke til kommentar

Er i samme situasjonen selv bare i andre klasse videregående skole.

Fransk er ikke drømmefaget men nå har vi vell ikke så mye valg?

 

Jeg hadde begynt med litt tørt fakta om Paris ( inbyggere og slikt), hva den er kjent for ( Romantisk), kjente steder, ( eifeltårn, champs ellysees ( orker ikke å sjekke hvordan det skrives :p)Samt asterix parken og disney land.)

Så ville jeg gått over på litt mer spesielle ting som Friday Night Fever hvor man står på rulleskøyter midt i Paris sine gater.

 

annen brukbar informasjon kan jeg ikke by på, kanskje nevne Versailles.

 

Ellers lykke til, du fikk nokk et hakket bedre emne enn meg, hvor jeg trakk la francophone, eller de fransktalene landene som ikke er franske ( Canada, Guadeloupe, Monaco, Algerie osv.)

 

 

 

Takk for det! Friday Night Fever var noe jeg aldri har hørt om. Googla det, og det så ut som et litt spesielt tema. Sikkert ikke mange som forteller om det under sine presentasjoner, så tenker at det kan overraske litt.

 

Lykke til du også ;)

 

Jo takk, grunnen til at jeg viste om Friday Night Fever var at det var i franskboka mi på ungdomsskolen og franskmenn har jo da en elendig engelsk uttale så det var ganske morro å høre på som gjorde at det festet seg på hjernen :)

Lenke til kommentar

Hei, da er vi to om dette, jeg kom også uheldigvis opp i fransk, men med ett lett tema, Paris. Jeg har lest det dere skrev, og det fikk meg faktisk til å tenke selv om jeg var litt psyco i hode :)

 

Men når man kommer inn for å introdusere seg selv, hvordan skal jeg gjøre det? Skal jeg bare starte rett på feks "Jeg heter Wokky, jeg er 16 år, og jeg skal fortelle dere om paris"??

 

Kunne tenke meg med litt hjelp

 

Tusen hjertelig takk :)

- Wokky

Endret av Wokky
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan eksaminasjon på ungdomsskole foregår men jeg skal ha en lytteprøve først, så jeg går nok inn og sier Bonjour / Salut, Ca va? Je m’appelle Erik. J’ai dix sept ans. Je suis Norvégien, et j’habite à Svelvik. Je suis lycéen en section économie dans un lycée à Sande.

Men dette spørs helt etter hvordan sensoren / læreren starter, begynner de på norsk så kan de ikke trekke ned på at du følger opp på norsk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...