Gå til innhold

Hjelp, skal oppdatere bios!

ostenxx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hovedkortet nedenfor. Har i det siste prøvd å oppgradere bios til nyeste versjon, noe jeg ikke får til. Når flashingen har nådd sitt siste stadie, får jeg meldig om at installasjonen er mislykket. Dermed går PC-en tilbake til forrige versjon.

Er det noen som har tips til hva jeg skal foreta meg for å få en vellykket oppgradering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel sikker på at du har lastet ned riktig BIOS? Har du prøvd flere disketter? Kan det være noen instillinger i BIOS som sperrer for oppgraderinger?

Skrevet

:(

Jeg er bombesikker på at jeg har riktig bios. Jeg har lastet ned fra epox sin hjemmeside for akkurat det samme hovedkortet som jeg har. Jeg vet ikke hva det skylles, bare det at det ikke er biosversjonen det er noe feil med, i og med at jeg har prøvd flere ganger med ulike versjoner uten hell.

Skrevet

Du har reset'a cmos, og load fail-safe settings sant? Bruker du Magic Flash saken? Med mitt forrige epox kort, som var samme som ditt hadde ikke jeg noe problem med flashing av bios... underlig

Skrevet
Du har reset'a cmos, og load fail-safe settings sant? Bruker du Magic Flash saken? Med mitt forrige epox kort, som var samme som ditt hadde ikke jeg noe problem med flashing av bios... underlig

resetter bios ja og bruker fail-safe settings. men like nedenfor prosessoren ligger det en jumper for innstillig av fsb. vet ikke om den har noe betydning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...