Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stopp under windows-loading + ingen kontakt med tastatur/mus


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig fått problemer med min stasjonære pc. Ved oppstart lyser hverken tastatur eller mus opp, det er heller ingen respons å få fra disse. Pcen kommer seg til windows-loading skjermen, men der står den bare og loader i det uendelige. Ca. hvert 5. sek kommer det et lavt "tikk" fra kabinettet.

 

Problemet oppstod da jeg ved et uhell slo av strømpadden som pcen er koblet i.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette, visst mer info om pc etc. er nødvendig er det bare å spørre!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har nylig fått problemer med min stasjonære pc. Ved oppstart lyser hverken tastatur eller mus opp, det er heller ingen respons å få fra disse. Pcen kommer seg til windows-loading skjermen, men der står den bare og loader i det uendelige. Ca. hvert 5. sek kommer det et lavt "tikk" fra kabinettet.

 

Problemet oppstod da jeg ved et uhell slo av strømpadden som pcen er koblet i.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette, visst mer info om pc etc. er nødvendig er det bare å spørre!

På forhånd takk :)

 

1, første jeg hadde gjort hadde vært å kjøpt opp windows i sikkerhetsmodus (rett etter bios trykk F8 flere ganger, velg start windows i sikkerhetsmodus med eller uten nett)

 

2, den tikke lyden vil jeg kunne tenke meg kommer fra harddisken din og kan tyde på at noe har gått eller kan komme til å gå galt, dette kan avklares med å ta ut disken av kabinettet men la den fortsatt være koblet til så kjenner du på disken når du hører tikke lyden, da vil du kjenne at disken rister når det sier tikk, hvis det er disken som lager denne lyden..

Lenke til kommentar

Ser ut som om det er et harddisken som er feilkilden; det er der tikkelyden kommer fra. Tok den ut av pcen og koblet den til min bærbare pc via ekstern tilkobling. Fikk opp denne feilmeldingen da jeg åpnet harddisken i linux:

 

Error mounting: mount exited with exit code 13: ntfs_attr_pread_i: ntfs_pread failed: Input/output error

Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output error

NTFS is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a

SoftRAID/FakeRAID hardware. In the first case run chkdsk /f on Windows

then reboot into Windows twice. The usage of the /f parameter is very

important! If the device is a SoftRAID/FakeRAID then first activate

it and mount a different device under the /dev/mapper/ directory, (e.g.

/dev/mapper/nvidia_eahaabcc1). Please see the 'dmraid' documentation

for more details.

Endret av Tapetfjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...