Gå til innhold

BK: Times Square


Anbefalte innlegg

Gatebilde av Times Square. Her skjer det mye hele tiden! Tatt bildet i RAW, justert litt farger og oppskarping, ingen cropping. Litt usikker på om bildet er lyst nok/for lyst, da jeg sitter på en macbook med glossy skjerm. Den gir et litt feil inntrykk. Har lysstyrken på skjermen på ca. 50%

post-197482-0-11901700-1307279263_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer jo mye her. Men skjer litt vell mye til at man får helt noen god oppfattelse av bildet.

 

Kanskje BW hadde gjort seg?

 

Et annet utsnitt?

 

Blir kjedelig med veldig veldig mange elementer spredt utover alt uten noen ordentlig sted å feste blikket. Bortsett fra å se overalt. Og denne steinen/statuen/minnesmerke som stikker opp midt i bildet. Og to veldig dominerende flaggstenger.

 

(husk dette er min mening, det finnes ingen fasit)

Lenke til kommentar

Jeg mener det ser noe kontrastløst ut...

Kan det tenkes at fill light eller tilsvarende funksjon i et etterbehandlingsprogram er noe av grunnen til dette?

Ev. kan du jo stille opp kontrasten i etterkant. Spesielt siden du skyter i raw.

 

Selve skarpheten, komposisjonen, utsnittet, eksponeringen ellers syns jeg ser helt fin ut. Muligens litt lyst som du selv nevner.

Lenke til kommentar

Jeg ville jo ikke gjort noe særlig med teknikken ved bildet, kanskje en veldig liten boost i kontraster, men da snakker vi marginer.

Ellers tenker jeg at det blir et helt greit bilde fra timesquare som beviser at du har vært der, men det stopper også der, da bildet i seg selv gir svært lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...