Gå til innhold

Ser etter skjerm med GOD kontrast/svart, lite baklys


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

begynt å vurdere ny skjerm. Foreløpig er planen 22-24" et sted, budsjett 1500-3000 kr.

 

Grunnen til at jeg spør etter anbefalinger her er at jeg de to siste gangene har brent meg på at skjermen jeg har skaffet har dårlig kontrast/"blass svart"/områder i kantene der det er ekstra lys.

 

Til vanlig bruk merker jeg ikke så mye av dette, men når jeg spiller f.eks Dead Space o.l. er det fryktelig irriterende at svart ikke er svart.

 

Jeg sliter med å finne frem i jungelen av skjermer, synes ikke omtalene alltid er like gode til å snakke om akkurat dette aspektet. Må uansett se IRL før jeg kjøper men trenger hjelp til å korte ned antall alternativer.

 

Forslag til skjermer som virkelig er svarte der de skal være svarte?? :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPS-panel utmerker seg spesielt på de områdene du etterspør; har en mye gjevnere bakgrunnsbelysning, større innsynsvinkel, bedre fargegjengivelse og mulighet for ekstrem kontrast (iallfall dynamisk). Tradisjonelt har de dog hatt dårligere responstid enn vanlige TN-paneler, men dette er gjevna noe ut med de nye variantene av IPS. Prisen har også havnet på et akseptabelt nivå.

 

Kjapt søk på prisjakt.no

 

Av de er spesielt Dell U2311 en veldig populær skjerm som flere forumbrukere har kjøpt ila. det siste året. Har selv storebroren U2410 og er knallfornøyd.

 

Edit: leif

Endret av gaasart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...