Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Kjører Windows Deployment Services på win2008r2. Jeg har laget et image og deployer nå ut til en dell e6420 server. Drivere er også lagt til. Når laptopen booter får jeg følgende beskjed:

Installasjonsprogrammet kan ikke konfigurere windows til å kjøre på maskinvaren til denne datamaskinen.

 

jeg har prøvd å starte installasjon på nytt, endre sata-modus mellom raid,ahci og ata, men ingenting hjelper. Noen forslag?

post-51505-0-56258900-1306766577_thumb.jpg

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra: http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=408172

What happens if I don’t install the IRST driver?

In some instances, this error message appears during the installation:

Windows setup could not configure Windows to run on this computer’s hardware.

 

Du kan også google den engelske feilmeldingen: "Windows Setup could not Configure Windows to Run on this Computers Hardware" Masse diskusjoner rundt den feilmeldingen.

Alle løsningene jeg så, var ett driverproblem...

 

Alltid lurt å finne ut hva feilmeldingen heter på engelsk...

Lenke til kommentar

Den er lagt til i WINPE boot image, ja. Skal se litt på det videre. Jeg har nemlig fått til deployment med 64bits OS. Den feilen over gjelder bare 32-bit OS, ser det ut til. Det er også mulig feilen ligger i driverne fra virtualbox, da imaget var lagd i virtualbox.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noen sånne feil selv.

Men jeg bruker altid et eksemplar av modellen jeg lager image for, ikke virtuelle maskiner.

Lest mye dårlig om det i forhold til hvor happy imaget blir når driverne for chipset etc mangler.

 

Om målet med bruke virtuel maskin er at du vil lage et generisk image for flere modeller, bør du legge til MDT.

Da legger du inn wim filen fra en "rein" iso, så har du muligheten for og legge til driverne i databasen etter merke/modell.

Samt spesifisere hvilke programmer etc hver maskin skal ha. f.eks ved en checkboks liste når du starter softing hvor du haker av hva du vil ha installert samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...