Gå til innhold

Sommerjob og Academic Work


Anbefalte innlegg

Hi,

 

Det er sånn advarsel/klage tråd :D

 

Alle har vel hørt om Academic Work... Jeg registrerte min cv og søknad på deres side i fjor og søkte jobben hos et firma (sommerjobb). Hadde intervju med Acad. Work og jeg var klar for jobben. Jeg jobbet i 3 dager (!!) før jeg fikk beskjed om at de ikke trengte meg lenger siden en annen ansatte kom fra ferien. Så jeg ble sittende uten sommmerjobb.

 

I år fant jeg sommerjobben på en byggeplass. Var ikke fornøyd med den men hadde ikke noen andre alternativer. For 2 uker siden kontaktet Academik Work meg via epost og spurte meg om jeg ville jobbe hos det samme firma som i fjor. Jeg svarte med ja på det med en gang. Deretter ringte jeg til arbeidsgiveren fra byggeplassen og forklarte han situasjonen.

 

Etter 1 uke fikk jeg epost fra Academic Work hvor de skrev: "Vi trengte visst ikke flere mennesker til ***** I år likevel, så dessverre er det ikke ledig stilling der nå." Jeg er litt skjokkert for å si det sånn. Jeg føler meg som om jeg ble voldtatt =) Jeg skrev tilbake hvor jeg forklarte om hva jeg synes om det og at nå sitter jeg uten sommerjobb på grunn av dem...igjen. Fikk aldri svar på det.

 

Nå sitter jeg og driver med å sende søknader...håper jeg finner noen sommerjobb i år.

Måtte legge ut hva jeg hadde på hjertet :)

 

Hvordan søker dere sommejobb?

Endret av steels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hi,

 

Det er sånn advarsel/klage tråd :D

 

Alle har vel hørt om Academic Work... Jeg registrerte min cv og søknad på deres side i fjor og søkte jobben hos et firma (sommerjobb). Hadde intervju med Acad. Work og jeg var klar for jobben. Jeg jobbet i 3 dager (!!) før jeg fikk beskjed om at de ikke trengte meg lenger siden en annen ansatte kom fra ferien. Så jeg ble sittende uten sommmerjobb.

 

I år fant jeg sommerjobben på en byggeplass. Var ikke fornøyd med den men hadde ikke noen andre alternativer. For 2 uker siden kontaktet Academik Work meg via epost og spurte meg om jeg ville jobbe hos det samme firma som i fjor. Jeg svarte med ja på det med en gang. Deretter ringte jeg til arbeidsgiveren fra byggeplassen og forklarte han situasjonen.

 

Etter 1 uke fikk jeg epost fra Academic Work hvor de skrev: "Vi trengte visst ikke flere mennesker til ***** I år likevel, så dessverre er det ikke ledig stilling der nå." Jeg er litt skjokkert for å si det sånn. Jeg føler meg som om jeg ble voldtatt =) Jeg skrev tilbake hvor jeg forklarte om hva jeg synes om det og at nå sitter jeg uten sommerjobb på grunn av dem...igjen. Fikk aldri svar på det.

 

Nå sitter jeg og driver med å sende søknader...håper jeg finner noen sommerjobb i år.

Måtte legge ut hva jeg hadde på hjertet :)

 

Hvordan søker dere sommejobb?

 

Bruk et mer annerkjent vikarbyrå som har flere oppdrag. Adecco eller manpower har mange flere kunder så om du først får et godt rykte hos dem kan du velge og vrake i jobber. Om du jobber for en av disse samtidig med at det blir utskiftninger skaffer de deg raskt ny jobb.

Husker jeg jobbet for manpower en sommer, og kunden sa at han ikke trengte meg lenger fordi en ansatt kom tilbake fra ferie. Det tok dem en dag å skaffe meg en ny jobb som samtidg var bedre betalt, så veldig fornøyd med dem.

 

Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk et mer annerkjent vikarbyrå som har flere oppdrag. Adecco eller manpower har mange flere kunder så om du først får et godt rykte hos dem kan du velge og vrake i jobber. Om du jobber for en av disse samtidig med at det blir utskiftninger skaffer de deg raskt ny jobb.

Husker jeg jobbet for manpower en sommer, og kunden sa at han ikke trengte meg lenger fordi en ansatt kom tilbake fra ferie. Det tok dem en dag å skaffe meg en ny jobb som samtidg var bedre betalt, så veldig fornøyd med dem.

 

Lykke til

 

Har nettop registrert meg hos manpower :)

takk for svar!

Lenke til kommentar

Har nettop registrert meg hos manpower :)

takk for svar!

 

Registrer deg hos Adecco også, og ikke minst - ring dem!

 

Jeg registrerte meg på nettsidene deres for mange måneder siden og søkte på noen stillinger uten hell. For ca. 10 dager siden valgte jeg å ringe dem selv. Introduserte meg og sa at jeg var ute etter sommerjobb osv. Nå har jeg blitt kalt inn til to jobbintervju!

 

Det blir så mye enklere om man selv tar kontakt med dem og viser litt initiativ. I mitt tilfelle hadde de ingen aktuelle sommerjobber umiddelbart, men bare noen dager senere kontaktet de meg fordi de hadde fått inn oppdrag som kunne passe meg.

 

Moralen er altså: Vis initativ, ring! Lykke til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørtes ut som et uprofesjonelt og ikke strukturert bemanningsbyrå som ikke har helt oversikt hva de egentlig kan tilby.

 

Søkte min sommerjobb hos Personalhuset, de var hyggelig, meget hjelpsom og fikk jobben nesten med en gang med en ganske bra lønn + en del tillegg. Anbefales

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...