Gå til innhold

Hjelp med å sette opp torrentclient som mailer meg?


Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig fersk linux bruker, men har av ulike årsaker installert Fedora 15 på en maskin jeg har stående "under trappa" :-)

 

Denne maskinen har tidligere lastet ned torrents fra NRK's feed og mailet meg når det er gjort. NRK's feed er her.

Av klienter så har jeg funnet både Miro og Vuze, men Miro støtter ikke å sende meg en mail mens Vuze gjør via plugins. Desverre får jeg ikke til å installere plugins. Jeg går via Vuzes meny og da henger den når den skal installere, både ved installering fra sourceforge og fra fil (download fra sourceforge).

 

Kunne noen kanskje ha tipset meg om hva jeg kan gjøre med Vuze? Det er installert med yum, så den ligger vel et eller annet sted med en pluginsmappe som jeg muligens kan stappe det jeg lasta ned i? Jeg kjører Vuze på brukeren min, kanskje jeg skulle prøve å kjøre vuze som admin om det er rettigheter det står på, hvordan gjør jeg dette?

 

Eventuelt en annen client som støtter feed og mailing? uTorrent gjør kanskje dette, men etter hva jeg forstår er det ikke noe gui og da blir det litt håpløst for min del :D

 

Noen kjappe step-by-steps hadde vært nice. På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Transmission kan du legge til script som kjøres når en torrent er fullført, det er også ferdige script som ligger ute på sidene deres som mailer. Det krever at du bruker en spesiell mail server, men det burde ikke være noe problem.

 

Script:

https://trac.transmissionbt.com/browser/trunk/extras/send-email-when-torrent-done.sh

 

Bare husk å les kommentarene i scriptet (all tekst som kommer etter en #)

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

I Transmission kan du legge til script som kjøres når en torrent er fullført, det er også ferdige script som ligger ute på sidene deres som mailer. Det krever at du bruker en spesiell mail server, men det burde ikke være noe problem.

 

Script:

https://trac.transmissionbt.com/browser/trunk/extras/send-email-when-torrent-done.sh

 

Bare husk å les kommentarene i scriptet (all tekst som kommer etter en #)

 

Jeg skal se på rtorrent... transmission hadde vært ok hadde det ikke vært for at man må sette opp en smtp server og shit, og da begynner man å bevege seg på kanten av hva jeg kan få til. men hvis den kan kjøre hva som helst av script (???) så kan den vel kanskje kjøre et python script? i så fall skal jeg klare å hacke sammen noe. Men transmission støtter ikke feeds etter hva jeg skjønner, så da måtte jeg ha hatt noe software i tillegg som downet dette ned (da må også transmission "lytte" i en mappe etter torrents).

Lenke til kommentar

Transmission har ikke rss feed nei, men den kan overvåke mapper. Hvis du mener det å skrive inn en adresse til en smtp server er vanskelig så burde du ikke se på rTorrent ;) Samt at å sette opp en smtp server også er veldig fort gjort

 

Jeg tenkte på om jeg selv måtte sette opp en slik server. Om jeg kunne ha brukt google's så er det jo epic. får kikke på det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...