Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Harddisk og bilstereo


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en seagate 250 gb harddisk, som jeg tenkte å bruke i bilen til musikk. Filsystemet er originalt NTFS, men går ann å formatere til exFAT. Spiller: Kenwood KDC6051U. Når jeg kobler til harddisken (usb), begynner spilleren å lese, og etter en stund står det N/A Device, og ingenting mer skjer. Noen som vet hva som må gjøres for å få den til å spille? (Filene ligger i mapper, og det er bare .mp3 filer)

Har prøvd å formatere harddisken til exFAT, men får samme problemet også da.

Begynner å bli passe lei de 4 cdene jeg har nå ;D

 

Håper noen her har bedre peiling enn det jeg har :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lyser, så den er hvertfall på :hmm:

Fat32 er ikke noen mulighet, bare NTFS og exFAT. Og harddisken har bare èn USB-port, som skal fungere som strømtilførsel og fil"overføring".

Så du mener at jeg må kjøpe meg en annen harddisk? Vil helst ha en harddisk som ikke trenger ekstern strøm, i og med at usb-kabelen til spilleren ligger inni hanskerommet :)

Lenke til kommentar

Mente mer at det ikke var noen mulighet når jeg trykker på "Formater" og deretter "Filsystem" så kommer bare NTFS og exFAT opp. Går det ann å formatere til FAT32 for det om? :hmm:

Får skaffe meg en sånn ledning...

 

Det er mulig at det ikke går å formatere 250gb disker som fat32 i windows. Men det finnes programmer som kan gjøre det.

Lenke til kommentar

A limitation in original versions of Windows 98/98SE's Fdisk utility causes it to incorrectly report disk sizes over 64 GiB.[19] A corrected version is available from Microsoft, but it cannot partition drives larger than 512 GiB (≈550 GB)

 

exFAT er egentlig FAT 64

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...