Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Hovedmål Eksamen 2011 - VGS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 i hovudmål (nynorsk), 4 i sidemål (bokmål) og 5 i engelsk.

Har 3 i hovudmål, 3 i sidemål og 4 i engelsk som standpunkt, så kan ikkje klage.

Men den oppgåve 4 var tydlegvis jævli vanskeleg. Skjønnar ikkje at eg fekk 3 på den - trudde eg hadde naila den...

Mange andre som valgte oppgåve 4 på hovudmål?

 

Jeg valgte den, og flere jeg kjenner valgte den. Gikk svært dårlig for samtlige.

 

Jeg valgte oppgave 4 og fikk 5. Sidemålen fikk jeg 4 på, godt fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Jeg valgte den oppgaven der vi skulle si noe om kvinnenes situasjon, og sammenligne de to tekstene. Jeg kan mye feministisk teori og pøste på med det - og fikk fem. :)

Samme som standpunkt, med andre ord. Morsomme er at jeg var den første som gikk (kl 10), som jeg normalt er.. :p

Lenke til kommentar

Jeg valgte oppgave 5.

 

Skrev du noe om hvilken "epoke" Charles Baudelaires dikt hørte til? Jeg tror jeg tabbet meg ut ved å tolke diktet ironisk... :)

 

Prøvde å holde meg mest mulig borte fra epokebetegnelsene, siden jeg ikke følte meg helt trygg på akkurat det. Skrev vel noe om "modernistisk", uten å bruke "modernismen" som betegnelse.

 

Men, jeg snakket med lærerne mine nå, og de sa begge to klart ifra om at jeg hadde all grunn til å klage. De hadde også fått en vurdering fra en erfaren tredjeperson, som ikke kjenner meg, og som slo fast at karakteren var satt for lavt.

 

Jeg skulle dessuten si ifra om at de ville oppfordre folk til å klage! :)

Lenke til kommentar

Jeg følte at oppgave én var et «politisk minefelt». Jeg var litt vel kritisk på religiøse dogmer og sånt; tror det var det som ga meg en treer på den. Jeg skulle ha tatt oppgave fem istedet.

 

Jeg svarte godt for meg og reflekterte tydelig over hvorfor.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Noen som har hørt med elever fra VG3 i fjor? Hvordan det gikk for dem. Virker som det er ekstremt mange som er misfornøyde med karakteren i norsk nå i år. Relativt mange på min skole som fikk stryk.

 

En norsk-lærer på skolen min ble sjokkert over karaktersnittet for VG3 i år. Veldig mange som fikk dårlig på min skole også, ekstremt få 5 og 6ere men haugevis av 3 og 2.

Lenke til kommentar

Fikk 6 :D Lå an til fem til standpunkt, da jeg kræsja helt på heldagsprøven i en tvetydig oppgave som jeg tolka helt feil, så da fikk jeg bare fire i standpunkt :p Etter å ha hadd fem på alle prøvene mine i tre år, var det jo åpenbart at jeg var en god norskelev, så jeg følte jo det var litt urettferdig med 4 i standpunkt, men nå har jeg da bevist for meg selv at jeg kan om jeg vil, og snittet mitt er langt bedre enn det jeg trenger for å komme inn på NHH, så ingen grunn til å klage :D

 

Men skal innrømme at jeg fryktet en stygg kræsj på norskeksamen, og trodde ikke mine egne øyne når jeg så resultatet ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3 i hovudmål (nynorsk), 4 i sidemål (bokmål) og 5 i engelsk.

Har 3 i hovudmål, 3 i sidemål og 4 i engelsk som standpunkt, så kan ikkje klage.

Men den oppgåve 4 var tydlegvis jævli vanskeleg. Skjønnar ikkje at eg fekk 3 på den - trudde eg hadde naila den...

Mange andre som valgte oppgåve 4 på hovudmål?

 

Jeg gjorde det, trodde også jeg hadde naila den men ikke akkurat det nei...

Lenke til kommentar
En norsk-lærer på skolen min ble sjokkert over karaktersnittet for VG3 i år. Veldig mange som fikk dårlig på min skole også, ekstremt få 5 og 6ere men haugevis av 3 og 2.

 

Det er alltid ekstremt få som får 6 -- i fjor var det 0,8%, og det er vel ingen grunn til å tro at tallet blir helt annerledes i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...