Gå til innhold

Valg av mobil + tvillingkort + abonnement


Anbefalte innlegg

Hei hei :)

 

Skal snart gå til innkjøp av ny mobil. Har en forholdsvis ny Sony Ericsson (klassisk type telefon) i dag, men ønsker meg noe nytt og mer spennende og avansert, en touch-telefon med android OS (tror jeg..).

 

Har undersøkt og sjekket ut litt. Og må si jeg liker Samsung (Galaxy S feks.) og HTC sine telefoner godt. Men hva er hovedforskjellene på Samsung sine telefoner og HTC sine?

 

Samsung Galaxy S har vel ikke tastatur, mens det har flere av HTC sine. Er det veldig vanskelig å "tungvint" å skrive med Samsungen pga. at den ikke har dette? Har hatt Ipod touch ganske lenge og har blitt vant med å skrive med touch-tastatur der, og synes ikke det virker helt håpløst.

 

Kan si litt om hvordan jeg bruker mobilen: Sender en del SMS så det blir en del skriving (Ikke unormalt mye men litt) Ringer ikke så mye men noe blir det jo. Tar heller ikke mye bilder med mobilen da jeg er tilhenger av speilrefleks ;)

 

Sikler også litt på Iphone men de er jo dyre i pris, og der låser man seg jo litt til Itunes osv. Og også dårlig batteritid og dekning har jeg hørt (?)

 

Og så et annet spørsmål: Jeg jobber som elektriker og da kan det til tider gå hardt utover telefonen i bukselumma i forhold til støv, riper osv. Det ideelle for meg hadde vært å ha to telefoner, den gamle telefonen på jobb mens den nye fancy mobilen på fritiden. Finnes det fortsatt noe som heter tvillingkort? Fungerer det bra og hva koster dette (hos Telenor)?

 

Mitt telenor-abonnement eksisterer ikke hos telenor lenger, må jeg da bytte abonnement ved kjøp av ny mobil? Eller kan jeg kjøpe telefonen til full pris og bare bytte over simkortet?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorola defy. Da har du en anstendig touch-telefon som tåler både fukt og juling. Da slipper man tvilling (ja - det finnes enda - koster ca 30 per mnd).

Nei - du kommer neppe til å savne tastatur. Det går kjapt å venne seg til tøtsj.

Samsung eller HTC? Begge leverer gode telefoner. Tror det blir hipp som happ dersom man ikke er svært godt kjent med deres ulike modeller.

Fordeler Samsung : ofte litt bedre batteri enn HTC? Bedre kamera.

HTC: sence er å foretrekke foran touchwiz (smak og behag dog). Litt mindre plastfølelse ( iallefall på enkelte modeller).

 

Kunne sikkert gjort lista for pro / contra lang, men stopper her :-)

Lenke til kommentar

For meg som driver i anleggsbransjen er jeg avhengig av en telefon som tåler litt ekstra juling og/eller som det ikke er så farlig med. Derfor har jeg kjøpt meg en Samsung Xcover E2370 som jeg bruker når jeg er ute på jobb, privat har jeg en samsung nexus s, men den blir snart byttet ut med en samsung galaxy s2. Jeg bruker en tvillingsim-løsning fra chess, har ChessOn Flex med 420minutter, 150sms, fri data og 10mms. For dette betaler firmaet mitt 321kr pr. mnd.

Jeg har prøvd å bruke touchtelefon i jobbsammenheng, men dette funket dårlig for mitt vedkommende. Min gamle iphone 3gs så ikke ut etter noen uker med meg på jobb, støv overalt, riper i skjermen(som omsider knuste) og dårlig funksjon med regn på skjermen.

 

Jeg kan anbefale å bruke tvillingsim, det er faktisk ganske genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...