Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Bakgrunnslys fungerer ikke skikkelig


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Brodern har et problem med den bærbare pcen sin, en Multicom Compal BLB2. Det har seg slik at bakgrunnslyset ikke fungerer skikkelig. Helt uten videre bestemte det seg for å skru seg av mens han satt å spilte FM. Jeg er rimelig sikker på at bakgrunnslyset ikke har blitt ødelagt, da det lyser opp rett etter at man restarter den, men så skrur det seg av.

 

Vi har prøvd å gjenopprette Windows (7 - home premium), stille på flere av funksjonene på lys- og batterinnstillingene. Har også søkt google for "bakgrunnslys", "backlight" og "background light". I tillegg fant jeg heller ingenting på microsoft sine sider, ei heller når jeg søkte gjennom forumet.

 

Noen som har et svar på problemet?

 

Alle svar mottas med takk.

 

mvh

Endret av Rodrigues
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakrunnsbelysningen er nok gått eller den delen som tenner bakrunnsbelysningen (Inverter tror jeg det heter).

 

Det at bakrunnsbelysningen slår seg på som nomalt når man slår på maskinen eller når man veksler mellom ekstern skjerm og intern skjerm. for dertter å slukke noen sekunder etterpå er vanlig når bakrunnsbelysningen tar kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, men han fant ut hva problemet var. Heldigvis var det ikke slik som du foreslo, men han hadde komt bortpå en hurtigtast og valgt "office"-innstilling på en eller annen programvare (WOW! Video eller noe slikt). Aner ikke hvorfor denne retarderte innstillingen finnes, men det er sikkert en eller annen luring der ute som har behov for det.

 

Uansett, takk for at du tok deg tid til svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...