Gå til innhold

Problem med 3D-briller


Anbefalte innlegg

Det ble kjøpt inn ny tv her i huset i dag, en Samsung UE46D6545.

Dette er da en 3D-tv. Pleier det å følge med 3D-briller når man kjøper en 3D-tv? Det gjorde det nemlig ikke her.

Vi kjørte derfor til Elkjøp og fikk tak i et par Samsung SSG-2100AB briller. Kom hjem og skulle teste dette her da. Men da virket det ikke! Er det slik at ikke alle Samsung-briller er kompatibel med alle Samsung-tver?

 

Ja, batteriet skal være brukende. LED-indikatoren lyser i 3 sekunder når vi skrur dem på, og blinker etter 1,5 sekunder når vi skrur dem av. Har noen litt mer peiling på 3D-briller enn det vi har her i huset? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er nok en 2011 modell vi sitter med her da. Den står markert som ny på Samsung sine sider.

 

Om det er tilfelle så høres jo det fornuftig ut i grunn :p Dårlig av Elkjøp å ikke informere oss om dette her i grunn.

 

Edit: Men er det heller ikke vanlig at det følger med minst ett par briller når man kjøper en tv?

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Tror det er litt frem og tilbake når det gjelder om briller følger med. Jeg er på plasmajakt, og f.eks. på 2 Panasonic modeller jeg vurderer, så følger det med 2 par på den ene og ingen på den andre...

 

De fleste Samsunger jeg har sett, har vel vært annonsert med 1 par briller. Men jeg har hørt om de som ikke har fått med, og det skal etter sigende snart være 2 par som følger med iflg. Samsung?

 

De nye BT brillene er derimot ganske billige da :)

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon, og kjøpte Samsungs nye 46'' i 6-serien. Fikk med et par briller, og kjøpte to ekstra. Men disse to fungerte ikke, og da pga IR-løsningen som det sies over. Dro tilbake for å bytte, og da sier den hyggelige selgeren på Elkjøp at Samsung Norge ikke var klar over dette selv, og at nye briller nå blir bestilt. Forstår at disse først kommer om en til to uker.

 

Forøvrig en meget god tv! Og heldigvis fikk vi testet 3D'en med det ene paret som fulgte med tv'n.

Lenke til kommentar

Lucky som fikk med briller! Vi sitter foreløpig uten vi :p Fikk tilbake pengene fra elkjøp selvfølgelig. Selgeren så litt ut som et spørsmålstegn da jeg forklarte han forskjellen.

 

Har dog fått bestilt et par briller (3300GR, de som er oppladbare) fra komplett til en pris rundt 900 inkl frakt. grei pris det når de samme brillene koster 1300 på elkjøp sine nettsider :)

 

PS: til han over. Samsung norge må da være klar over dette med tanke på at komplett har brillene på lager og allerede har sendt dem til meg :p

Lenke til kommentar

Lucky som fikk med briller! Vi sitter foreløpig uten vi :p Fikk tilbake pengene fra elkjøp selvfølgelig. Selgeren så litt ut som et spørsmålstegn da jeg forklarte han forskjellen.

 

Har dog fått bestilt et par briller (3300GR, de som er oppladbare) fra komplett til en pris rundt 900 inkl frakt. grei pris det når de samme brillene koster 1300 på elkjøp sine nettsider :)

 

PS: til han over. Samsung norge må da være klar over dette med tanke på at komplett har brillene på lager og allerede har sendt dem til meg :p

 

Vel, da kan du jo gå inn på www.samsung.com/no og se om du finner et produkt som heter 3300GR (eller tilsvarende). Eneste 3D-brillene som legger der er nemlig SSG-2200AR eller

KR. Mener å huske at de som fulgte med tv'n heter SSG-P3200, men mulig jeg husker feil....

 

Håper de du har bestilt fra Komplett fungerer - for ordens skyld så selger f.eks. DustinHome brillene for 719.- (mens Lefdal selger dem for 1495.-!!!)

Lenke til kommentar

Joda, var inne på samsung sine nettsider for å se om jeg fant noe om brillene der. Men fant altså ingen av de nevnte brillene. Jeg fikk akkurat beskjed om at brillene var kommet i posten hjemme i dag, og de fungerte utmerket (jeg bor ikke hjemme og får ikke sett dette selv). Dette er da 3300GR brillene. Jeg så at DustinHome hadde dem veldig billigt, men ingen på lager. Og de andre butikkene som var billigere enn komplett hadde gebyrer og diverse, så prisen ble lik som komplett sin.

 

Mulig de du fikk med tven heter 3100GB? Som er den billigste modellen av de fire 2011-brillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...