Gå til innhold

"IPv4" forsvunnet fra nettverksegenskaper


Anbefalte innlegg

En kollega av meg har en pc med Windows XP. Han sliter med å koble seg til ICE routeren, både via trådløs og med kabel. Etter litt feilsøking så fant vi ut at når man går inn på "Status for trådløst nettverk" deretter inn på "Egenskaper" så finnes ikke "Internet Protocol Versjon 4 (TCP/IPv4)" der, kun IPv6. Og ice routeren støtter ikke IPv6 heller så det er vel grunnen til at man ikke får koblet seg til.

 

Når man trykker installer og legg til protocol så finnes ikke "IPv4" der heller..

Hvordan skal man få denne tilbake?

 

Siden han er i Bergen nå og jeg i Tromsø så har jeg ikke mulighet til å teste ut alt mulig :p

 

Han har brukt Telenor Mobilt Bredbånd før men har nå byttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har telenor.. ettelerannet jeg også ( nå da, men det har ikke du :( ) Og så har jeg Vista. Men håper allikevel at noe av dette kan være til hjelp.

 

Prøv dette:

 

Alternativ 1)

 

Gå til C:\WINDOWS\System32 Og finn Ipconfig ( Prøv og opne den ) Visst det går sjekk hva som står på IPv4.

 

(Du kan eventuelt søke på din IPv4 "router" i internet explorer, og se om du kan gjøre noen instillinger ) - ( Visst det ikke er IPv4, så er det den andre ( husker ikke hva den heter! ) :D

 

Visst det ikke går ann å opne den, prøv dette:

 

Alternativ 2)- Anbefalt:

 

Gå til Startknappen ( Nederst til Venstre. ) Og finn søkefeltet.

 

Søk på "cmd" - Nå er du nok usikker, men ikke mist grepet!

Skriv nå inn "ipconfig" og klikk "ENTER" knappen :)

 

Whoops! - Så kom det mye dritt. :D

 

Nå kikker du til du finner IPv4.

(Ganske sannsynelig at du må se både oppover og nedover for å finne den)

>Da skal du ha funnet din IPv4 Addresse.

 

Visst du finner flere IPv4 Addresser der, som ofte hender, vil jeg anbefale deg å ta nummer 2, ( Trådløs Nettverkstilkobling 2 )

NB: Visst du fremdeles er usikker på om dette er den korrekte, må du nesten bare se på egenskapene dine på internett instillingene. Se om Standard Gateway er på samme avsnitt som IPv4.

 

I tilleg: Du kan også søke på din Standard Gateway, addresse ( Direkte inn i søkefelte på internett ) Da vil du finne en side hvor du kan gjøre mange instillinger.

 

Huff da! :D Dette ble rotete, men håper noe av dette kom til hjelp, og isåfall fikk deg / dere litt videre. Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar

Huff da! :D Dette ble rotete, men håper noe av dette kom til hjelp, og isåfall fikk deg / dere litt videre. Ha en riktig god helg!

 

 

Takk for forsøket men, IPv4 er ikke aktivert og man finner ikke IPv4 protokollen inne på egenskaper.

 

Slik som vist på bilde så er ikke IPv4 der, kun IPv6. Det som er problemet, hvordan får jeg "installert" denne igjen til nettverkskortet?

post-153046-0-49025400-1305322014_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff da! :D Dette ble rotete, men håper noe av dette kom til hjelp, og isåfall fikk deg / dere litt videre. Ha en riktig god helg!

 

 

Takk for forsøket men, IPv4 er ikke aktivert og man finner ikke IPv4 protokollen inne på egenskaper.

 

Slik som vist på bilde så er ikke IPv4 der, kun IPv6. Det som er problemet, hvordan får jeg "installert" denne igjen til nettverkskortet?

 

Hmmm, Jeg tror ikke jeg vet svaret på det. Men, går det egentlig ann å installere IPv4 ( på nytt? ) Isåfall så vet ikke jeg hvordan, beklager, men jeg tror det skal gå an å finne den på en eller annen måte.

 

Det gikk ikke ann å søke på "cmd" opne det ( svarte vinduet ) skrive "Ipconfig" og se om du finner IPv4 der?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmmm, Jeg tror ikke jeg vet svaret på det. Men, går det egentlig ann å installere IPv4 ( på nytt? ) Isåfall så vet ikke jeg hvordan, beklager, men jeg tror det skal gå an å finne den på en eller annen måte.

 

Det gikk ikke ann å søke på "cmd" opne det ( svarte vinduet ) skrive "Ipconfig" og se om du finner IPv4 der?

 

Lykke til.

 

 

Det jeg også tenker, aldri hørt om noen med dette problemet før.

Tror enkleste løsning er å formatere, til Windows 7 ! :p

 

kun IPv6 som kommer opp ved "ipconfig" prøvde også /release og /renew men siden IPv4 ikke er aktivert i det hele tatt så kom det ikke opp.

Lenke til kommentar

Hmmm, Jeg tror ikke jeg vet svaret på det. Men, går det egentlig ann å installere IPv4 ( på nytt? ) Isåfall så vet ikke jeg hvordan, beklager, men jeg tror det skal gå an å finne den på en eller annen måte.

 

Det gikk ikke ann å søke på "cmd" opne det ( svarte vinduet ) skrive "Ipconfig" og se om du finner IPv4 der?

 

Lykke til.

 

 

Det jeg også tenker, aldri hørt om noen med dette problemet før.

Tror enkleste løsning er å formatere, til Windows 7 ! :p

 

kun IPv6 som kommer opp ved "ipconfig" prøvde også /release og /renew men siden IPv4 ikke er aktivert i det hele tatt så kom det ikke opp.

 

Du har not rett. Håper det virker visst du formaterer til windows 7, da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...