Gå til innhold

Laptop med blank skjerm, overlagsfilm som er matt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en N61V laptop fra asus som jeg er mektig fornøyd med.

Det eneste jeg vil klage på er den blanke skjermen som har blitt så umåtelig, og ikke minst uforståelig populær blant laptoper.

 

Det jeg da vil ha er ett overtrekk for denne skjermen, nesten som anti-glare overtrekkene man får til iphone, men altså trenger jeg ikke anti-glare, men matt!

 

Hadde vært fint med svar fra noen med liknende opplevelse, eller folk som vet om dette finnes eller ikke.

 

Takker uansett for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blanke er i utgangspunktet en film oppå vanlige skjermer, som gjør at spesifikasjonene økes, denne filmen koster bare et par kroner.

 

Å legge film på film gir sjeldent et godt resultat, da det fort går kraftig utover lysstyrke og skarphet. Jeg har ikke sett noen slike produkter, og det har nok en sammenheng med punktene jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Som nevnt vil det nok gå ut over både fargegjengivelse, skarphet og lysutbytte. Det finnes flust av produsenter av slike filmer, bare å ta et søk. Problemet vil nok være å få den ordinære skjermflaten ren nok i første omgang, og så må du få på filmen uten å skade den og unngå luftbobler. Vil tro det vil være vanskelig å få til et bra resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...