Gå til innhold

[Løst] Program for å lage skjemaer - Adobe?


svas

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hvilket program burde jeg bruke for å lage skjemaer? Vi har endel skjemaer på jobb som ofte skal endres. Til nå har jeg benyttet meg av Word, men det er lite hensiktsmessig og det blir også ganske så dårlig layout.

 

Ser at alle programmene til Adobe kan lastes ned og prøves i 30 dager. Noe der jeg kan bruke?

 

Legger også ved et skjema som et eksempel på hva jeg vil lage.

20110511122902864.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skal skjemaene fylles ut? På utskrevet papir? På nett?

 

Skjemaene skal hovedsaklig fylles ut for hånd. Tidvis bruker vi fletting via SuperOffice, så å kunne konvertere skjemaet til en Word-fil vil være en fordel.

Lenke til kommentar

Da ville jeg nok heller sett mer på Word. Til struktur har jeg brukt en del tabeller der, og bare skjult tabelllinjene. Ville ikke vært noe stort problem å få til noe liknende det du har lagt ved med Word.

 

Adobe Acrobat har noe funksjonalitet for skjemaer, men jeg tror den har mer med å gjøre skjemaer klar for distribusjon og å samle inn data. Ville imidlertid ikke anbefalt noe Adobe-program med mindre du har tid til å sette deg skikkelig inn i det.

Lenke til kommentar

Da ville jeg nok heller sett mer på Word. Til struktur har jeg brukt en del tabeller der, og bare skjult tabelllinjene. Ville ikke vært noe stort problem å få til noe liknende det du har lagt ved med Word.

 

Adobe Acrobat har noe funksjonalitet for skjemaer, men jeg tror den har mer med å gjøre skjemaer klar for distribusjon og å samle inn data. Ville imidlertid ikke anbefalt noe Adobe-program med mindre du har tid til å sette deg skikkelig inn i det.

 

 

Takk. Har lastet ned noen av disse Adobe-programmene og har vel kommet til samme konklusjon. Mye man kan gjøre i word, som er langt enklere enn å lære seg en helt ny Adobe-verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...