Tim Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Jeg har et 2000kr grafikkort som ikke funker lenger og jeg ønsker å benytte garantien. Hvorfor fungerer ikke hjemmesidene til datakjeden? De svarer heller ikke på tlf. Trodde de hadde ryddet opp i de økonomiske problemene.. Jeg har tatt vare på kvitteringen og lurer på om det går ann å reklamere direkte til produsenten? Altså benytte reklamasjonsretten istedenfor å gå til butikken. Endret 16. mai 2011 av Tim
-Tommy Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 Datakjeden er konkurs så det hjelper ikke å kontakte de. Du må ta direkte kontakt med produsenten av skjermkortet.
VikinGz Skrevet 10. mai 2011 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Kommer ett nytt selskap som tar over butikkene i vertfall. http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1629297.ece Firmaet har i utganspunktet ikke lovpålagt å følge opp tidligere kunder fra datakjeden. Men ut fra det de skriver så skal de prøve å gjøre opp først og fremst med de som ikke har fått varene de har betalt for. I følge norsk lov skal du ha muligheten til å reklamere til alle trinn. Butikk/kjede - leverandører - produsenter.... Men å komme igjenom til leverandører og produsenter kan være vanskelig å komme igjenom nåløye. Og du kan bli pålagt av de å betale frakten selv. Så du får bare kjøre på :-) Endret 10. mai 2011 av VikinGz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå