Gå til innhold

lage ny WoW account. en smule forvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke spilt WoW siden 2007.

(hadde orginale WoW samt WoW: Burning Crusade.)

jeg hadde to WoW-kontoer, men endte kun opp med å bruke en av dem,

før jeg sluttet å spille. jeg er nok redd for at mine gamle kontoer

er blitt hacka på en eller annen måte, men det har egentlig ikke

noe med mitt aktuelle problem.

siden sist jeg spilte WoW har visstnok litt av hvert skjedd.

jeg satt meg i dag ned og bestemte meg for at jeg

skulle installere WoW atter en gang, og spille det litt

i ny og ne. installerte først orginale WoW, deretter WoW: Burning crusade.

når jeg var ferdig med installasjonen prøver jeg og logge meg inn,

selv om jeg egentlig visste at min gamle konto ikke kunne brukes lenger.

(har mottatt visse advarsler fra blizzard pr mail om at kontoen min var i faresonen men trodde ikke det var så farlig som de skulle ha det til).

da kom det uansett beskjed om at jeg måtte legge inn nyeste patch og slik.

så nå sitter jeg her og laster ned en gedigen update på 9gb.

i mellomtida tenkte jeg at jeg skulle prøve å logge meg inn / retrieve passord på wow-europe.com. men her er det blitt en forandring siden sist jeg var innom.. logga meg inn med mitt "standard" brukernavn og passord in på battle.net (siden man tydeligvis styrer alt derfra nå) og kom faktisk inn. hadde visst laget en battle.net konto, men i en annen sammenheng - for en liten stund tilbake (for å spille diablo 2 eller noe i den duren).

uansett, jeg har kjøpt WoW: Burning Crusade på nytt KUN for å ha en ny cdkey som jeg kan lage en ny WoW-konto med. men, nå har jeg altså prøvd omtrent alt og skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal kunne klare å lage en WoW-konto på battle.net sidene mine.

trykker til og med på "add game" for å legge til WoW på nytt (WoW er linket til battle.net-kontoen min, men jeg må merge kontoer står det) og det får jeg ikke gjort siden jeg ikke har noen WoW-konto lengre.. er jo dette jeg vil gjøre noe med.

uansett, trykker add game, skriver inn cdkey for WoW: Burning Crusade, og får beskjed om at jeg ikke har noe slikt spill å "upgrade", eller at jeg har spillet men alt er i orden.

men det er det altså ikke. var mye enklere før, da kunne man opprette en WoW-konto og sette igang.

det jeg lurer på er, jeg har ingen WoW-konto jeg kan bruke. jeg vil lage en ny. og tydeligvis må denne linkes / merges med battle.net kontoen min (etter hva jeg har forstått?) så spørsmålet mitt er: hvordan lager jeg en ny WoW-konto? hvordan går jeg frem?

er temmelig forvirret over at det skal være så mye ork for å kunne begynne å spille igjen, til tross for at jeg ikke lenger har noen kontoer jeg kan bruke. trodde det skulle være temmelig rett frem.. men den gang ei. fremstår sikkert som en total noob, men det er greit det.. håper bare noen kan hjelpe meg så jeg får begynt å spille igjen. :)

ps. WoW driver og laster ned den "oppdateringen" på svimlende 9gb i bakgrunnen fortsatt, men kan fortsatt trykke "play" via launcheren, så WoW ser ut til å virke. men jeg vet ikke om den oppdateringen må legges inn først, før jeg kan ordne med account-opplegget. hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uansett, jeg har kjøpt WoW: Burning Crusade på nytt KUN for å ha en ny cdkey som jeg kan lage en ny WoW-konto med. men, nå har jeg altså prøvd omtrent alt og skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal kunne klare å lage en WoW-konto på battle.net sidene mine.

Tror dette er problemet ditt. WoW: Burning Crusade er en tilleggpakke og krever at du har konto for WoW vanilla/classic (altså, vanlig WoW).

Skrevet

takker for svar.

okay, er det slik at jeg da må trykke på "add game" og legge til WoW vanilla/classic cdkey, deretter legge til de andre spillene (ekspansjons-cdkeyene) i tur og orden?

Skrevet

hoho, hvis så er tilfelle har jeg virkelig dr*ti meg lodrett ut. har mista helt perspektiv på

hvordan man styra og ordna med slikt, og siden battle.net nå kontrollerer mye mer enn da jeg spilte wow sist så ble jeg vel litt forjamsa. takker for hjelpa ihvertfall, skal prøve dette etter jobb i kveld. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...