Gå til innhold

Ny PC, Alienware M15x. Går det an å oppgradere fra 160 GB til 120 GB SSD?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har hatt noen PC inlegg før.. men tror jeg endelig har bestemt meg for en PC. PC'en er da Alienware M15x som i tittelen. Den koster 10000 kroner på dell sitt nettsted (Det er inkludert moms og miljøavgift osv..) Etter jeg har tilpasset den selv med en i7 740QM og 1Gb ekstra RAM ble den 13300,- kroner.

 

Specsa er da: CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)

GPU: 1.5GB NVIDIA® GeForce® GTX 460M

RAM: 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

Harddisk: 160 GB harddisk med 7200 rpm og fallsensor (trenger egentlig ikke mere) men jeg lurte på om det går an å opgraddere til en 120gb SSD elns senere?

 

Før så la jeg stor vekt på specsa og lite på designet. Men nå har jeg lyst på en kul PC og ganske så brae specs i tilegg.

 

GPU

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html

 

CPU

http://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-740QM-Notebook-Processor.31146.0.html

 

Dette er sikkert ikke verd penga, men jeg skal ikke game sååå tunge spill uans.. (Max MW2 og GTA IV)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du bestemmer deg for å kjøpe M15X burde du sjekke ut M14X som kom ut i går. Denne veier 2.9kg, mens m15X veier 4.1kg og har i tillegg sandy bridge prosessorer og mye lengre batterilevetid.

 

Jeg hørte det, var netopp og sjekket, den har dårligere grafikkort og den er noe dyrere + at den ikke er i norge enda

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøpe Alienware. Stort sett noe overprisa greier :p

 

Synes nå ikke Alienware er noe verre enn Mac jeg da. Etter å ha eid 3 Alienware laptopper så vil jeg absolutt anbefale folk som synes den ser er kul ut å kjøpe den. Selv om de fleste (folk som ALDRI har prøvd en alienware laptop) sier at det er overpriset og bare noe tull, så ikke dette det rette rådet å gi når du selv ikke har noe erfaring med produktene.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøpe Alienware. Stort sett noe overprisa greier :p

 

Synes nå ikke Alienware er noe verre enn Mac jeg da. Etter å ha eid 3 Alienware laptopper så vil jeg absolutt anbefale folk som synes den ser er kul ut å kjøpe den. Selv om de fleste (folk som ALDRI har prøvd en alienware laptop) sier at det er overpriset og bare noe tull, så ikke dette det rette rådet å gi når du selv ikke har noe erfaring med produktene.

 

Jeg har selv en Alienware M11X, så jeg vet hva jeg snakker om... Angret på at jeg hadde kjøpt den, men smak og behag. Kjøpte den mest fordi den så stilig ut, men etter et en tid synes jeg utseende var mer barnslig enn stilig, alt for mye lys n shait for min smak :)

 

Valgte istedet å bytte til stasjonær, og betalte ca 10000 kr (mindre enn jeg betalte for alienwaren 2 mnd tidligere) og stasjonæren kjører alt av spill fortsatt (alienwaren sliter feks med BFBC2) Er vel halvannet år siden eller noe slikt. Dessuten er ditt syn på saken mer eller mindre subjektivt - du sier du har hatt 3 alienware PCer, og da har du kanskje ikke hatt toppmodeller av andre merker?

 

Du får fortsatt mye mer for pengene om du går for asusen :)

 

EDIT: og ja, mac er like ille, om ikke verre.

Endret av Audun0505
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøpe Alienware. Stort sett noe overprisa greier :p

 

Synes nå ikke Alienware er noe verre enn Mac jeg da. Etter å ha eid 3 Alienware laptopper så vil jeg absolutt anbefale folk som synes den ser er kul ut å kjøpe den. Selv om de fleste (folk som ALDRI har prøvd en alienware laptop) sier at det er overpriset og bare noe tull, så ikke dette det rette rådet å gi når du selv ikke har noe erfaring med produktene.

 

Jeg har selv en Alienware M11X, så jeg vet hva jeg snakker om... Angret på at jeg hadde kjøpt den, men smak og behag. Kjøpte den mest fordi den så stilig ut, men etter et en tid synes jeg utseende var mer barnslig enn stilig, alt for mye lys n shait for min smak :)

 

Jeg bruker M11x kun som skole pc da, og syns den fungere utmerket. Hva gjorde til at du ikke likte den? Det er ikke meningen at den skal fungere som en hovedpc.

 

I tillegg spiller jeg på den i fritimene med mods som automatisk viftekontroll og overklokka CPU og GPU. jeg synes den er rå i hvert fall. Eneste som trekker ned på den er skjermen som er ganske dårlig, men fins ikke 11" med så mye bedre skjerm. Skal jeg sammenligne min G73 mot min M17X, så er G73 mye stillere under spilling, men den gir meg ikke samme følelsen som da jeg bruker M17X. Smak og behag som du sier. Men poenget mitt er at hvis en person synes M15X ser kul ut, og har lyst til å kjøpe den, hovedsaklig fordi han synes den er kul, så vil det ikke være konstruktivt å si til denne personen at "Jeg synes ikke den er kul, ergo ikke kjøp den". Nå sa du ikke dette da, men måtte få det ut..

 

Det er helt klart at man betaler penger for Alienware merket, kanskje mer enn de fleste andre merker der ute. Men hvis man liker utseende på den, man er en hardcore gamer, man vil framstå som en hardcore gamer, man vil ha oppmerksomhet; så vil en Alienware Pc gjøre nettopp dette.

 

Til TS: Skjermkortet i M14X er litt svakere ja, men man får mye mer i M14X: raskere cpu, 4 timer batteri, mye lavere vekt osv. Det er altså en bærbar som man kan ta med seg, mens en M15X er mer designet for å fungere som en desktop erstatter.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøpe Alienware. Stort sett noe overprisa greier :p

 

Synes nå ikke Alienware er noe verre enn Mac jeg da. Etter å ha eid 3 Alienware laptopper så vil jeg absolutt anbefale folk som synes den ser er kul ut å kjøpe den. Selv om de fleste (folk som ALDRI har prøvd en alienware laptop) sier at det er overpriset og bare noe tull, så ikke dette det rette rådet å gi når du selv ikke har noe erfaring med produktene.

 

Jeg har selv en Alienware M11X, så jeg vet hva jeg snakker om... Angret på at jeg hadde kjøpt den, men smak og behag. Kjøpte den mest fordi den så stilig ut, men etter et en tid synes jeg utseende var mer barnslig enn stilig, alt for mye lys n shait for min smak :)

 

Jeg bruker M11x kun som skole pc da, og syns den fungere utmerket. Hva gjorde til at du ikke likte den? Det er ikke meningen at den skal fungere som en hovedpc.

 

I tillegg spiller jeg på den i fritimene med mods som automatisk viftekontroll og overklokka CPU og GPU. jeg synes den er rå i hvert fall. Eneste som trekker ned på den er skjermen som er ganske dårlig, men fins ikke 11" med så mye bedre skjerm. Skal jeg sammenligne min G73 mot min M17X, så er G73 mye stillere under spilling, men den gir meg ikke samme følelsen som da jeg bruker M17X. Smak og behag som du sier. Men poenget mitt er at hvis en person synes M15X ser kul ut, og har lyst til å kjøpe den, hovedsaklig fordi han synes den er kul, så vil det ikke være konstruktivt å si til denne personen at "Jeg synes ikke den er kul, ergo ikke kjøp den". Nå sa du ikke dette da, men måtte få det ut..

 

Det er helt klart at man betaler penger for Alienware merket, kanskje mer enn de fleste andre merker der ute. Men hvis man liker utseende på den, man er en hardcore gamer, man vil framstå som en hardcore gamer, man vil ha oppmerksomhet; så vil en Alienware Pc gjøre nettopp dette.

 

Til TS: Skjermkortet i M14X er litt svakere ja, men man får mye mer i M14X: raskere cpu, 4 timer batteri, mye lavere vekt osv. Det er altså en bærbar som man kan ta med seg, mens en M15X er mer designet for å fungere som en desktop erstatter.

 

Skal ikke fungere som hovedpc? Så når du kjøper en pc er du nødt til å kjøpe en til? Pff, til 11 lapper skal den ihvertfall være hovedpc. Jeg vet ikke hvilken versjon du har, men jeg har dual core 1,33 ghz og nvidida 335 gt. Lagger i minecraft, lagger i BFBC2, varm å ha på fanget, dårlig kvalitet på chassis, dårlig skjerm, bråker, skjermen vingler, dårlig batterilevetid, you name it.

 

Uansett, 11k for en ved-siden-av-pc er sykt ^^

Lenke til kommentar

OMG m11x er en mini pc! som det går ann å spille på, ikke en gaming pc. og noen som er villig til og bruke en mini pc til hoved pc er gal eller har ekstremt lave krav. + at m11x kjører BFBC2 på max uten problem, trur nokk du har gjort noe galt eller glemt å skru på skjermkortet.

Endret av Otern
Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale deg å kjøpe Alienware. Stort sett noe overprisa greier :p

 

Synes nå ikke Alienware er noe verre enn Mac jeg da. Etter å ha eid 3 Alienware laptopper så vil jeg absolutt anbefale folk som synes den ser er kul ut å kjøpe den. Selv om de fleste (folk som ALDRI har prøvd en alienware laptop) sier at det er overpriset og bare noe tull, så ikke dette det rette rådet å gi når du selv ikke har noe erfaring med produktene.

 

Jeg har selv en Alienware M11X, så jeg vet hva jeg snakker om... Angret på at jeg hadde kjøpt den, men smak og behag. Kjøpte den mest fordi den så stilig ut, men etter et en tid synes jeg utseende var mer barnslig enn stilig, alt for mye lys n shait for min smak :)

 

Jeg bruker M11x kun som skole pc da, og syns den fungere utmerket. Hva gjorde til at du ikke likte den? Det er ikke meningen at den skal fungere som en hovedpc.

 

Skal ikke fungere som hovedpc? Så når du kjøper en pc er du nødt til å kjøpe en til? Pff, til 11 lapper skal den ihvertfall være hovedpc. Jeg vet ikke hvilken versjon du har, men jeg har dual core 1,33 ghz og nvidida 335 gt. Lagger i minecraft, lagger i BFBC2, varm å ha på fanget, dårlig kvalitet på chassis, dårlig skjerm, bråker, skjermen vingler, dårlig batterilevetid, you name it.

 

Uansett, 11k for en ved-siden-av-pc er sykt ^^

 

Ja, eller koble den til en større skjerm, men en 11" blir litt lite. Jeg har R2 med i5 proessoren som jeg har overklokka til 2.4ghz. Du kan og overklokke din prosessor mye mer. Du vil slippe bråket hvis du bruker et av programmene der du kan styre viften på den. Minecraft skal ikke lagge. Hvis det lagger bruker du ikke skjermkortet. Du må i tillegg være i high performance mode og minecraft vil kjøre med 40-100 fps.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Selvfølgelig bruker jeg skjermkortet? OG JO, m11x-en min lagger i BFBC2. Og Kidio: hva vet du om hvordan min PC yter i spill når vi ikke engang har samme PC? Du har i5, jeg har en i3 og 335 gt 512 mb, og jeg klarer ikke kjøre gta iv eller bfbc2.

 

Dere påstår at en mini pc ikke kan være hovedpc - hah, hva faen? Nei, selvfølgelig, alle i hele verden som har en pc med 11" skjerm eller mindre har selvfølgelig en annen gamerpc med 17" skjerm eller mer. Ja, for alle i verden har råd til å kjøpe to alienware, en til 12000 og en til 18000.

 

Naivt tenkt. Se på søstra mi, mora mi, tanta mi - alle har macbook pro 11" og de har IKKE, og merk IKKE, noen annen PC.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bruker jeg skjermkortet? OG JO, m11x-en min lagger i BFBC2. Og Kidio: hva vet du om hvordan min PC yter i spill når vi ikke engang har samme PC? Du har i5, jeg har en i3 og 335 gt 512 mb, og jeg klarer ikke kjøre gta iv eller bfbc2.

 

Dere påstår at en mini pc ikke kan være hovedpc - hah, hva faen? Nei, selvfølgelig, alle i hele verden som har en pc med 11" skjerm eller mindre har selvfølgelig en annen gamerpc med 17" skjerm eller mer. Ja, for alle i verden har råd til å kjøpe to alienware, en til 12000 og en til 18000.

 

Naivt tenkt. Se på søstra mi, mora mi, tanta mi - alle har macbook pro 11" og de har IKKE, og merk IKKE, noen annen PC.

De spiller ikke krevende spill, ergo trenger de ikke mer kraft.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig bruker jeg skjermkortet? OG JO, m11x-en min lagger i BFBC2. Og Kidio: hva vet du om hvordan min PC yter i spill når vi ikke engang har samme PC? Du har i5, jeg har en i3 og 335 gt 512 mb, og jeg klarer ikke kjøre gta iv eller bfbc2.

 

Dere påstår at en mini pc ikke kan være hovedpc - hah, hva faen? Nei, selvfølgelig, alle i hele verden som har en pc med 11" skjerm eller mindre har selvfølgelig en annen gamerpc med 17" skjerm eller mer. Ja, for alle i verden har råd til å kjøpe to alienware, en til 12000 og en til 18000.

 

Naivt tenkt. Se på søstra mi, mora mi, tanta mi - alle har macbook pro 11" og de har IKKE, og merk IKKE, noen annen PC.

De spiller ikke krevende spill, ergo trenger de ikke mer kraft.

 

Ehm, hva vet du om dette? Uansett, når du betaler 11-12 tusen for en PC forventer du at du kan bruke den som hovedpc. Nuff said. Gidder ikke skrive her mer om dere skal være så j**la kverulante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får vi være enige om å være uenige. ;) En person som er ute etter en ny laptop, og som ikke har stasjonær, velger ikke en 11" eller mindre laptop som koster 11-12k for så å forvente å bruke en så liten pc som hovedpc? Du kunne jo fått en kjempebra 17" gaming laptop for den prisen. De fleste vil gå for en (13" er på grensen, men fungerer) 15" eller en 17" til dette. En person som allerede har en stasjonær pc kan kjøpe m11x som skole pc/spill pc "on the go". De som kjøper en 11" macbook air som hovedpc, kjøper den ikke for å spille de nyeste spilla på den, da mac portene av pc spill fungerer ganske dårlig.

 

Skjønner ikke helt hvordan (om) du tenker heller. Du sier at tanten og moren din bruker 11" macbook air som hovedpc, og at det å annta at de ikke spiller kravstore spill som crysis på dem, er feil? Moren min hadde vært like fornøyd med en ipad som en macbook air.

Endret av kidio007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får vi være enige om å være uenige. ;) En person som er ute etter en ny laptop, og som ikke har stasjonær, velger ikke en 11" eller mindre laptop som koster 11-12k for så å forvente å bruke en så liten pc som hovedpc? Du kunne jo fått en kjempebra 17" gaming laptop for den prisen. De fleste vil gå for en (13" er på grensen, men fungerer) 15" eller en 17" til dette. En person som allerede har en stasjonær pc kan kjøpe m11x som skole pc/spill pc "on the go". De som kjøper en 11" macbook air som hovedpc, kjøper den ikke for å spille de nyeste spilla på den, da mac portene av pc spill fungerer ganske dårlig.

 

Skjønner ikke helt hvordan (om) du tenker heller. Du sier at tanten og moren din bruker 11" macbook air som hovedpc, og at det å annta at de ikke spiller kravstore spill som crysis på dem, er feil? Moren min hadde vært like fornøyd med en ipad som en macbook air.

 

Genialt :p ...

Lenke til kommentar

vil det evt gå an å bytte til en 120gb ssd disk i fremtiden på denne maskinen ?

 

Absolutt ;) Er ingen sak det, bare 2 skruer bak på pcen som skal av.

Artig at det er så mange som har så mye mot Alienware, da apple f. eks. er mye verre. Greit nok, man betaler mye for designet, men hva om man faktisk er villig til å betale for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...