Gå til innhold

Finne slektning fra andre verdenskrig


AreS90

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er litt interresert i å finne informasjon om bestefaren min. Jeg fant et gammelt dokument hvor han hadde skrevet ned at han var i slaget ved Stalingrad, inkludert hvilke divisjon, regiment og kompani han var i.

 

Finnes det noe sted hvor jeg kan søke med denne informasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis dette ikke er til hjelp, men har du mulighet til å snakke med din bestemor og andre slektninger som har vært nær bestefaren din? Da inkludert venner. Han har helt sikkert fortalt en del til sine nærmeste.

 

Min bestemor har Alzheimer og dessverre veldig vanskelig å kommunisere med. Videre sier min mor at krigen var ikke noe som ble snakket om i hjemmet.

 

I dokumentet han skrev nevnte han noen navn fra arbeidsleiren han var på. Jeg prøvde et kjapt google søk, men fant ingenting.

 

Finnes det noe sted hvor jeg kan se hvor de forskjellige troppene var plassert i slaget ved Stalingrad?

Lenke til kommentar

Peder er et opprinnelig dansk mannsnavn dannet av det gamle svenske navnet Pädher. Opprinnelsen er navnet Peter som er dannet av det greske ordet petros, «stein» eller «klippe».

 

Altså, min konklusjon er at Greifswald kjernekraftverk ved kystbyen Lubmin nord for byen Greifswald i Mecklenburg-Vorpommern i det nordøstlige Tyskland er et nå nedlagt kjernekraftverk og kraftvarmeverk, som produserte elektrisk kraft og sørgte for lokal fjernvarme i området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...