Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ANG Trafikkregler/Teori Lett MC

Svenn1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte å stryke på Teoriprøven (a1) med 1 feil for mye, ble så sur og oppgitt.. Men, men shit happends..

Kunne noen her vært greit å svart på noen spørsmål? :)

- Hva vil det si at det er varmgang i dekkene på en mc? (vil det si at det er for lite luft i dekkene?)

- Hva er riktig om plassering i en kurve/Sving, alså når man svinger til venstre og høyre? ( Er det slik at om man svinger til venstre så skal man ligge ytterst til høyre slik at man får sikt igjennom svingen, og om man svinger til høyre skal man ligge innerst til venstre slik at man får en bedre sikt?)

- Hva er viktig å tenke på når man vurderer avstanden til bilen foran? ( Fikk noen rare svar-alternativer

- Hastighet

- Veioppmerkning

- Turbolens

- været

- Hvordan bør man kjøre igjennom en sving? Oppbremsing og hastighet

( Ekstra spørsmål )

Jeg fikk feil på en oppgave hvor de spurte om Hvem har vikeplikt for hvem i dette krysset, bilene og mc'en var merket med A-B-C.

Er det noen som har noen slike oppgaver på nett? Kunne trengt meg å øve på den! Eller eventuelt vist meg ett eksempel

Hilsen en skikkelig MC Entusiast!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte å stryke på Teoriprøven (a1) med 1 feil for mye, ble så sur og oppgitt.. Men, men shit happends..

Kunne noen her vært greit å svart på noen spørsmål? :)

Strøk også med 1 feil for mye første gang. Klarte den derimot idag :)

- Hva er riktig om plassering i en kurve/Sving, alså når man svinger til venstre og høyre? ( Er det slik at om man svinger til venstre så skal man ligge ytterst til høyre slik at man får sikt igjennom svingen, og om man svinger til høyre skal man ligge innerst til venstre slik at man får en bedre sikt?)

Du starter med å ligge til venstre i din kjørebane, kjører ca midt i svingen over til høyre hjulspor, og ut i venstre hjulspor mot slutten.

- Hva er viktig å tenke på når man vurderer avstanden til bilen foran? ( Fikk noen rare svar-alternativer

- Hastighet

- Veioppmerkning

- Turbolens

- været

Hastigheten.

- Hvordan bør man kjøre igjennom en sving? Oppbremsing og hastighet

Brems opp før svingen, og gi gass mot slutten av svingen

( Ekstra spørsmål )

Jeg fikk feil på en oppgave hvor de spurte om Hvem har vikeplikt for hvem i dette krysset, bilene og mc'en var merket med A-B-C.

Er det noen som har noen slike oppgaver på nett? Kunne trengt meg å øve på den! Eller eventuelt vist meg ett eksempel

Hvem har vikeplikt hvor hvem?

A eller B?

A, B eller C?

Bussen eller bilen?

Skrevet

Takker for svar, Men den siste du svarte på var liksom et bilde av et kryss hvor biler/lastebil/Mc er oppmerket med A-B-C (hvem skal kjøre først/hvem har vikeplikt for hvem osv.... Jeg lurte på om du hadde eventuelt noen oppgaver slik som dette?

Tror også du missforstå det spørsmålet mitt om når man skal svinge i en sving..

F.eks!

La oss si at jeg skal svinge til venstre i en sving

- Bør jeg da ligge helt til høyre slik at jeg får mer oversikt over veien?

Skrevet

håper jeg klarer teorien om 2 uker da! :) 1 feil for mye er jo egentlig ganske bra, med tanke på at jeg faktiskt ikke har gått på teorikurset eller tatt noen kjøretimer ennå :)!

Skrevet

Åja, du skal kjøre helt ut, og så svinge når du er på linje med veien. Men om det ikke er noen biler der ville jeg bare kuttet svingen litt.

Skrevet

Litt usikker, men en kamerat sa det muligens var når du kjørte så ble dekka varme, og lufta i dekka får annen temperatur og du får ikke samme lufttrykket som om de skulle vært kalde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...