Gå til innhold

HJELP! må få inn en server og databse lokalt på maskinen asap

ridoch

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg starter i ny jobb nå om 14 dager,

Da starter jeg for et firma som Skal levere butikkdataløsninger.

Jeg ønsker å laste ned programvaren så jeg kan læare meg dette før jeg starter men har et problem:

Har null erfaring med sql og databse, og for at jeg skal få kjørt programmet så må jeg "velge database"

Har prøvd å laste ned my sql sql server 2000 og msde men som sagt dette er ukjent område for meg og sliiter med å få innstalert en server og opprettet en databse så jeg får kjørt dette programmet, noen som kan hjelpe meg? gjerne over fjernstyring og tlf hvis det er mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare ta det helt rolig. Ingen klarer å lære seg databaser på 14dager så det kan du strengt tatt glemme.

Dette firmaet har sannsynligvis også helt egne regler og rutiner for hvordan sql motor og baser settes opp.

Skrevet (endret)

Kjøp deg en bok om SQL istedet og bla litt i den. Det viktigste er ikke å kunne programmene, men å forstå helt grunnleggende hva databaser er og hvordan de brukes for å lagre informasjon. Det tar litt tid før det synker inn, så det er ikke så dumt at det er andre gang du hører det når de på jobben skal forklare deg konseptene.

Endret av Promor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...