Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye høyttalere i hattehylla, SAAB 9-3

Gjest Slettet+981723478

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723478
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppgradere lydnbildet i Saab'en (fra 2004, for den som lurer), og jeg har nå kjøpt meg noen overraskende dyre Pioneer høyttalere (9x6") å sette inn, og tenkte at dette var "piece of cake" og å plugge i en ledning og det var det.

Det skal sies at dette ikke er en av mine sterkeste sider, så jeg veit hvordan en ledning ser ut, og hvordan høyttaleren ser ut, og at noe må kobles, men der stopper mine kunnskaper...

Jeg satte meg ned i stad for å se på hva og hvordan dette måtte gjøres, og det endte helt enkelt med at jeg gikk ifra bilen, uten å skru på så mye som en skrue.

Bilen har innebygd, orginal navigasjon, så denne er det ikke aktuelt å bytte ut, bare så det er sagt. Grunnen til at jeg setter høyttalere i hattehylla, er at det er der det fra fabrikk er ferdig plass til dem, så slipper jeg å måtte ødelegge noe...

Har googla litt forsiktig om temaet, men finner ikke helt det jeg trenger.

Jeg vurderer sterkt også det å få noen profesjonelle til å gjøre dette, men jeg vet ikke om noe/noen som gjør slike jobber.

Hva gjør jeg?

Jeg kan også legge til at det er to små høyttalere i hattehylla fra før, og at plassen til de to nye er vedsiden av disse igjen, om det kan være til hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nå ikke si at du oppgraderer lydbildet ved å sette høyttalere i hatthylla, men det er nå så. Det er foran du sitter så da er det der du burde oppgradere, lyd bakfra blir egentlig litt feil.

Du må nok bruke ledningene som går til de to små høyttalerene baki, på dine nye 6x9" hvis det skal gjøres enkelt, og da skal du selvsagt ikke bruke de små høyttalerene. det er viktig at du kobler riktig pluss og minus på begge høyttalerene.

Bor du i Vestfold området så kan sikkert jeg hjelpe deg ;)

Gjest Slettet+981723478
Skrevet

Jeg bor nok dessverre på feil side av fjorden, men ellers takk for tilbudet..

Men over til det med å bare bytte over kabler fra små til store høyttalere, går det virkelig an, uten å måtte gjøre noe mer? Isåfall, så klarer jeg kanskje dette alene, likevel?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...