Gå til innhold

dc univserse online ps3 venneliste


Drakor

Anbefalte innlegg

Server: Crossfire

Navn Goransol: Postei - Hero, 28 Fire tank

 

Er med på norsk league, vil gjerne teste duos/raids/alerts når jeg når 30.

 

Skal også starte en healer, men greier ikke bestemme meg for sorcery/nature enda...

Endret av Gorsol23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laget en liste over de som spiller. Tok ikke med de som spilte i beta.

 

Crossfire(PvP):

Bjohansen (Hypnoturd): Mr Incredible - Villain

Bjohansen (Hypnoturd): The Copycat - Villain

Draift (SushiZ): Sneakyspank - Villain

Drakor (Ervik82): Moridie - Hero

 

 

For All Season (PvE):

Amored ( AmoredPSN ): Amored - Hero

 

 

Ukjent/Ikke oppgitt:

Ingeplinge (Ingeplinge): ? - ?

Wolverinne ( ? ); Wolverinne - Villain

 

Mal

[b]Server:[/b]
Navn (PSN Nick): Nick ingame - Hero/Villain

 

 

spiller på PVP Crossfire som Villain.. Nick Wolverinne

Lenke til kommentar

Har laget en liste over de som spiller. Tok ikke med de som spilte i beta.

 

Crossfire(PvP):

Bjohansen (Hypnoturd): Mr Incredible - Villain

Bjohansen (Hypnoturd): The Copycat - Villain

Draift (SushiZ): Sneakyspank - Villain

Remmos (Rimesmoker): Chilly Willy - Villain

Wolverinne (?): Wolverinne - Villain

 

Drakor (Ervik82): Moridie - Hero

 

 

For All Season (PvE):

Amored ( AmoredPSN ): Amored - Hero

 

 

Ukjent/Ikke oppgitt:

Ingeplinge (Ingeplinge): ? - ?

 

Mal

[b]Server:[/b]
Navn (PSN Nick): Nick ingame - Hero/Villain

 

La til Wolverinne og meg selv på lista.

 

Er det noen league på gang på crossfire som vi styrer med eller?

Lenke til kommentar

Fremdeles er det forholdsvis få og bra beginner guides der ute for DCUO, men jeg har kommet over et par stykker som er verdt å ta en titt på om du er helt fersk.

 

Om du ikke allerede har gjort det så bør du forsøke finne et USB-keyboard du kan koble til PS3'n din. Det gjør DCUO til en mye bedre opplevelse. Lær deg keyboard-shortcuts og bruk dem aktivt så blir du mye mer effektiv.

 

Først er det: Things I wish I knew when I started DCUO

 

Og så kan man lese på New Player Survival Guide

 

Det finnes også et par andre artikler på Ten Ton Hammer. Kan være litt knotete å finne frem (jeg hater layouten på den siden), men kan være verdt å ta en titt.

 

Denne siden her har masse informative tråder:

PS3 Trophy Guide Forum for DCUO

 

 

Så tar jeg med et par observasjoner jeg har gjort meg, noe av dette bør kanskje være åpenlyst, men hey, vi oppdager ting i forskjellig rytme.

 

I går valgte jeg ny power for min char ved lvl 10, nemlig Blizzard. Det jeg ikke visste da var at på Blizzard står det "Supercharge 100%" og ettersom jeg nå forstår så betyr det at man må ha full supercharge for å bruke den. Da jeg brukte den første gang så jeg en timer rundt Blizzard-symbolet som sakte, veldig sakte, fylte seg opp. Dette er ikke, som jeg trodde, en timer, men den viser bare hvor mye supercharge du har. Såvidt jeg kan se er ikke powers med supercharge 100% noe å trakte etter ved lavere lvl, man får brukt den for sjelden. Om noen andre har annen oppfattning må dere gjerne belære meg :)

 

IKKE GLEM AT DET ER EN MMO! Dette er noe jeg stadig vekk glemmer selv. Pga utseendet og kontrollen og hele inntrykket DCUO gir tenker jeg ofte at jeg spiller en 3rd person action/buttonmash game, noe som ofte fører til at jeg dør. Jeg glemmer feks at nesten alle mobs (fiender) står i clusters. Dvs, om du puller en av dem er det svært ofte det kommer 2-3 i samme gruppa. Andre ting er at du regenererer bare HP når du er utenfor combat, og man går bare ut av combat når du har oppnådd en viss distanse mellom deg og fienden. Lær deg når du bør stikke unna for å ta 1 min pause så slipper du å løpe frem og tilbake mellom HQ og questpoint hele tiden.

 

Om du stadig blir ganket mens du forsøker ta en quest, skift quest og kom tilbake om 10-15 min.

 

Når det lyser et rødt merke over en fiende (tror det ser ut som en hodeskalle og et sverd) så betyr det at de lader opp til et spesialangrep. Kom deg vekk, blokker eller stun fienden om du vil unngå skade.

 

Det er mange noobs som forsøker ganking, og om du bare bestemmer deg for å holde stand kan man vinne ganske mange ganger. Lvl-forskjell har ikke så mye å si såvidt jeg erfarer, det er helst utstyr som er avgjørende. I går tok jeg flere folk som var 10 lvl høyere enn meg selv, bare fordi jeg var frekk (!) nok til å slå tilbake da de angrep.

 

Husk at du kan teleporte både til HQ og til Rallypoint (rallypoint er hvor du kom inn i den sonen du nå er i). Cooldown på HQ er 1 time og cooldown på rallypoint er 8 min.

 

Aldri selg soda. Det er noen guider der ute som sier at det bør man gjøre straks ettersom det er en grei inntekt, men nesten alle high-lvls jeg har pratet med anbefaler å spare dem til vanskelige instances/bossfights.

 

Når du porter inn i en ny zone så slås travelmode av. Det kan være greit å gjøre det til en vanesak å alltid slå på travelmode etter du har portet.

 

Lær deg å revive! Når du ser folk på ditt eget lag som er knocked out så kan du revive dem ved å gå bort og trykke/holde inn O (om jeg husker riktig). Det er ikke alltid det funker så personen som gikk bort til deg og forsøkte er ikke nødvendigvis idiot som ikke fikk det til, men å se tullinger som bare løper forbi meg uten engang å stoppe opp irriterer meg.

 

Jeg har foreløpig ikke vært så flink til å bruke blocking, men jeg tror det kan lønne seg å begynne med. Spesielt i PVP, om en fyr hamrer løs på deg og stunner deg ofte, smekk inn R1 for å blokke det du kan. Mulig jeg tar feil her og at det faktisk lønner seg å gå all-out offense, men det får jeg undersøke i helgja.

 

Instances resettes om du forlater dem. Dvs, ikke kjemp deg halvveis inn i en instance, finn ut at du mangler soda, og så gå ut igjen for å hente det. Da vil alle fiender respawne. Sørg for at du har det du trenger før du går inn.

 

Hver "hovedquest" fører deg til et nytt område. Nesten ved alle disse nye områdene finnes det 1-2 questgivers som gir deg ekstra quests til samme området. Derfor, når du ankommer nye områder, utforsk litt for å se om du finner noen grønne ! på mappet. Dette gir deg mye ekstra-xp, og er greit å gjennomføre siden det er i nærheten. Grinding i DCUO funker veldig dårlig: jeg er lvl 10 og det meste jeg ser av xp fra vanlige fiender er 6-7. Ett quest jeg fullførte i går ga meg 1600ish xp. Prioriter quests, selv om de er et par lvl under deg.

 

 

Om det er noe av informasjonen her som ikke stemmer, eller som noen av dere har kommentarer til er det bare å fyre løs.

Endret av Remmos
Lenke til kommentar

Fått tid til å spille meg opp på lvl 6 nå. Overaskende bra quests og kontrollene begyner å sitte. Valgte muligens litt feil klasse. Mental som power. Verken våpene mine eller powersene mine gjør spesielt med skade. Merket det tydelig på en boss kamp der jeg døde en del ganger før jeg gav opp. Prøve å gjøre litt andre quests før jeg forsøker meg igjen :)

Lenke til kommentar

Ble lvl 22 i går selv, fikk ikke til så mye spilling i helgja som jeg håpet på. Endelig fått kjørt noen ordentlige alerts hvor vi har delt opp ordentlig i tank - dps - healer i stedet for bare å gyve løs da.

 

Ting løsna litt som tank etter jeg fant ut hvordan jeg skulle bruke chill-effect, + alle digge traits man kan velge seg på lvl 22.

 

Jeg har lagt til de fleste på denne lista (unntatt de to nylige postene), men ser sjelden noen andre online. Så Wolverinne i går, men var ikke noe reaksjon å få hverken via /tell eller party.

 

Hadde jo vært stas å fått til noe sammen, jeg merket i går da jeg slo meg sammen med en random fyr for questing at ting går utrolig mye fortere og greiere på den måten.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så veldig mye tid å spille på i helgen. Ikke lett å få noe spilletid med en små syk 2 åring i huset. Satser på å få mer tid i løpet av uken :)

 

Edit: fikk en vault ticket i går. Hva brukes de til?

Endret av Zing!
Lenke til kommentar

Ble lvl 22 i går selv, fikk ikke til så mye spilling i helgja som jeg håpet på. Endelig fått kjørt noen ordentlige alerts hvor vi har delt opp ordentlig i tank - dps - healer i stedet for bare å gyve løs da.

 

Ting løsna litt som tank etter jeg fant ut hvordan jeg skulle bruke chill-effect, + alle digge traits man kan velge seg på lvl 22.

 

Jeg har lagt til de fleste på denne lista (unntatt de to nylige postene), men ser sjelden noen andre online. Så Wolverinne i går, men var ikke noe reaksjon å få hverken via /tell eller party.

 

Hadde jo vært stas å fått til noe sammen, jeg merket i går da jeg slo meg sammen med en random fyr for questing at ting går utrolig mye fortere og greiere på den måten.

 

 

ingen reaksjon? skrev jeg ikke tilbake? håpløst det chatsystemet på ps3 uansett.. særlig midt i et quest :p

Lenke til kommentar

Har ikke hatt så veldig mye tid å spille på i helgen. Ikke lett å få noe spilletid med en små syk 2 åring i huset. Satser på å få mer tid i løpet av uken :)

 

Edit: fikk en vault ticket i går. Hva brukes de til?

 

du mener den du får fra ambush bug på lvl 6? Den gir deg adgang til the vault, en liten sone hvor det er esker du kan knuse for diverse goodies, helt uten fiender. Bør brukes så ofte som mulig, som er en gang om dagen, ettersom man kan få purples der. Du bruker den ved å equippe den tror jeg, så kan du velge vault fra den menyen hvor du kan queue for alerts (Y er hotkey)'.

 

Apropos... Nå gikk jeg inn i mitt vault for dagen, og så låste PS3'n seg. Nerf. Håper jeg starter der når jeg logger inn.

 

EDIT: bah. Mistet vault for i dag :(

Endret av Remmos
Lenke til kommentar

Hva mener du med å bruke den (vault ticket) hver dag? Jeg brukte den en gang og nå er den forsvunnet fra inventory. Hvor får jeg skaffet/kjøpt nye?

 

Et spørsmål til; hvordan kommer man seg fra Gotham til Metropolis og omvendt?

 

Slik jeg forstår det så equipper du Vault-ticket en gang og så forsvinner den (mulig at den teleporterer deg til Vault først, det husker ikke jeg, er en stund siden lvl 6). Etter det har gjort har du da låst opp muligheten til å besøke the Vault.

 

For å besøke Vault så trykker du på Y på tastaturet, eventuelt navigerer du fram til det panelet som lar deg velge Alerts eller PVP. Nederst på den lista finner du Vaults. Velg det og poff så er du tilbake i the vault.

 

Jeg dro til Gotham for første gang i går selv. Veien jeg brukte (og såvidt jeg vet den raskeste) er å dra til Hall of Doom og så bruke teleporteren der til Burnley Nightclub.

Lenke til kommentar

Hva mener du med å bruke den (vault ticket) hver dag? Jeg brukte den en gang og nå er den forsvunnet fra inventory. Hvor får jeg skaffet/kjøpt nye?

 

Et spørsmål til; hvordan kommer man seg fra Gotham til Metropolis og omvendt?

 

Slik jeg forstår det så equipper du Vault-ticket en gang og så forsvinner den (mulig at den teleporterer deg til Vault først, det husker ikke jeg, er en stund siden lvl 6). Etter det har gjort har du da låst opp muligheten til å besøke the Vault.

 

For å besøke Vault så trykker du på Y på tastaturet, eventuelt navigerer du fram til det panelet som lar deg velge Alerts eller PVP. Nederst på den lista finner du Vaults. Velg det og poff så er du tilbake i the vault.

 

Jeg dro til Gotham for første gang i går selv. Veien jeg brukte (og såvidt jeg vet den raskeste) er å dra til Hall of Doom og så bruke teleporteren der til Burnley Nightclub.

 

Skjønner...takk!

 

Nådde lvl 10 med controller (mental) i går, og synes det plutselig ble endel tøffere mot mobs av samme lvl, føler meg litt squishy. Og etter det jeg forstår av div guides virker det som om controllere er de dårligste i pvp, mtp at et kjapt trykk på L1 stopper cc. Noen meninger om dette? Hva er det folk her har av toons?

Lenke til kommentar

Har laget en liste over de som spiller. Tok ikke med de som spilte i beta.

 

Crossfire(PvP):

Bjohansen (Hypnoturd): Mr Incredible - Villain

Bjohansen (Hypnoturd): The Copycat - Villain

Draift (SushiZ): Sneakyspank - Villain

Drakor (Ervik82): Moridie - Hero

 

 

For All Season (PvE):

Amored ( AmoredPSN ): Amored - Hero

 

 

Ukjent/Ikke oppgitt:

Ingeplinge (Ingeplinge): ? - ?

Wolverinne ( ? ); Wolverinne - Villain

 

Mal

[b]Server:[/b]
Navn (PSN Nick): Nick ingame - Hero/Villain

 

 

spiller på PVP Crossfire som Villain.. Nick Wolverinne

 

Godt se at det litt aktivitet i tråden min hehe,

 

Alle dere på crossfire?

Vis du spiller hero gjerne gi meg en tell vis du kunne tenke legue med heros

Endret av Drakor
Lenke til kommentar

Hva mener du med å bruke den (vault ticket) hver dag? Jeg brukte den en gang og nå er den forsvunnet fra inventory. Hvor får jeg skaffet/kjøpt nye?

 

Et spørsmål til; hvordan kommer man seg fra Gotham til Metropolis og omvendt?

 

Slik jeg forstår det så equipper du Vault-ticket en gang og så forsvinner den (mulig at den teleporterer deg til Vault først, det husker ikke jeg, er en stund siden lvl 6). Etter det har gjort har du da låst opp muligheten til å besøke the Vault.

 

For å besøke Vault så trykker du på Y på tastaturet, eventuelt navigerer du fram til det panelet som lar deg velge Alerts eller PVP. Nederst på den lista finner du Vaults. Velg det og poff så er du tilbake i the vault.

 

Jeg dro til Gotham for første gang i går selv. Veien jeg brukte (og såvidt jeg vet den raskeste) er å dra til Hall of Doom og så bruke teleporteren der til Burnley Nightclub.

 

Skjønner...takk!

 

Nådde lvl 10 med controller (mental) i går, og synes det plutselig ble endel tøffere mot mobs av samme lvl, føler meg litt squishy. Og etter det jeg forstår av div guides virker det som om controllere er de dårligste i pvp, mtp at et kjapt trykk på L1 stopper cc. Noen meninger om dette? Hva er det folk her har av toons?

 

Såvidt jeg har forstått gjelder det å ha mye på statsen dominance(?) det vil da bli vanskeligere å bryte CC din. Evt at det trengs mer power for å bryte CC. Klarer du å tømme powermeteret kan de jo ikke gjøre så alt for mye. Eller har jeg missforstått nå? Er god på å missforstå ting :D

Endret av Zing!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...