Gå til innhold

Mobilnettet har blitt 500 ganger raskere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men er  det Telenor eller NetCom du kan takke for det?

Les saken her

Tror journalisten kom litt skjevt ut her. Riktig nok åpnet Telenor for prøvedrift i april 1993, men kommersiell åpning skjedde ikke før i oktober samme år. NetCom åpnet for kommersiell drift 27. sept 1993. Slik jeg ser det da, blir resultatet 4 - 2.

Skrevet

Nei det er faktisk helt riktig, 4G er siste versjon av 3G og begynnelsen på LTE. Så har man bare avrundet det til nermeste hele tall (3,9 G avrundet til 4), det er jo mye lettere å si 4 G enn 3,9 G. Så når LTE kommer heter det fortsatt 4 G :)

Skrevet

"NetCom har nesten ikke GSM dekning på Frogner i Oslo! Samme hvem som kommer først når Netcom sitt nett er full av dekningshull over hele landet! NJET-com er det nye navnet!" Enig og det var grunnen til at jeg ga opp med NetCom, de klarer ikke å levere dekning. Bruker nå Telenor og har aldri hatt noen problemer med dekning og tilkobling. De har det mest stabile EDGE, 3G og GSM nettet i Norge mener jeg. De andre er billigere ja, men jeg foretrekker å betale litt mer for noe som virker 24/7 fremfor å betale litt mindre for noe som ikke alltid er online (de skal fikse noe, feil på linjen, krasj i SMS tjenesten etc.)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...