Gå til innhold

Acer Travelmate 803 LMI til 20 000,- ?


Anbefalte innlegg

Kikket på dette tilbudet: http://www.itbutikken.dk/menu/vis_prod.asp...otebook&mk=ACER

Acer TravelMate 803LMi - Pentium M 1.6 GHz - RAM 512 MB - HD 40 GB - DVD-RW - Mdm - LAN EN, Fas... til utrolige: 20 000,-

Inkudert frakt blir dette: 20146,60 NOK (MVA er inkl.)

 

Det virker som å være samme maskin som 803 LCI bortsett fra at den har DVD-RW brenner. Altså et stort pluss! Noe annet jeg har oversett?

 

Billigste i Norge på 803 LCI er www.mpx.no/www.vsdata.no --> ca. 20 700,- inkl. MVA, mens LMi versjonen koster 23400,-

 

Spørsmålet mitt er: Er det noe muffens hos itbutikken som jeg overser? Har hørt rykter om at det ikke er norsk tastatur(men det danske er vel likt?), men kanskje svenskt? Er det noe problem at itbutikken.no(dk) opererer fra danmark for meg som forbruker? Hva mener dere?

 

Edit: Den linken funker dårlig... :roll: Dritt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden hundre danske kroner tilsvarer 112 norske kroner, blir de 20000 danske kronene pc'en koster fort til 22400 norske kroner ...

 

Dersom man klikker på det danske flagget oppgis prisen til 20.000 DKK.

 

Dersom man går inn og klikker på det norske flagget oppgis prisen til 20.000 NOK. Dersom dette stemmer, skulle det fortsatt være snakk om 20.000 NOK og ikke 22.400. Den svenske prisen er for øvrig 53,63 SEK. Må jo være feil, men 20.000 NOK er ikke tilstrekkelig opplagt feil til at webbutikken kan gå tilbake på tilbudet.

Lenke til kommentar

Litt kjedelig at Hardware.no ikke har skrevet noen erfaringer med denne butikken.

 

Ser at den har fått mange gode anbefalinger, men også omtrent like mange svært negative.

 

Kjedelig om det skulle skje noe kluss når det er snakk om så mye penger.

 

Mulig det er noe kluss med prisen også. 20 000 er en nesten litt for "rund" pris med tanke på alle de andre prisene der. Ser at både den svenske og den britiske prisen ligger på rundt 50 kroner.

Lenke til kommentar
Acer TravelMate 803LMi har dessverre 4200 rpm harddisk.

Da er det vel like greit å betale litt mer for en IBM ThinkPad T40p. Den har tross alt 7200 rpm 60 Gb harddisk, bedre batterilevetid og mindre vekt.

 

Noe negativt for enkelte på IBM'en: Mangler firewire, kun 2 USB porter, har kun 14,1 " skjerm for de som ønsker 15 ", høyere pris. Harddisken på Acer'en kan jo eventuelt byttes ut senere.

Lenke til kommentar

Men har den 4200rpm disk? Jeg finner ikke noe sted der det står det... (Finner forsåvidt ikke noe sted det står at den har 5400rpm disk heller....)

 

Firewire er et must det samme er 15" (1400x1050). Det er forferdelig å jobbe med video/grafikk med noe annet. Skal uansett bruke firewiredisk til videoen, men vil jo helst ha 5400 rmp systemdisk...

Lenke til kommentar

Sendte en mail for å finne det ut til [email protected]:

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

 

[email protected]

 

Reporting-MTA: dns;hotmail.com

Received-From-MTA: dns;mail.hotmail.com

Arrival-Date: Wed, 23 Jul 2003 05:38:14 -0700

 

Final-Recipient: rfc822;[email protected]

Action: failed

Status: 5.0.0

 

Sendte til [email protected] etterpå. Spurte også om 4200/5400 rpm... vi får vente å se hva det blir...

Lenke til kommentar

For å ha sagt det, så vidt meg bekjent har en kamerat som er heldige eier av acer 803lci, påstått at den har en 5400 rpm disk, ville da være merkelig om lmi, som skal være en bedre utgave, har gått ned til 4200 rpm. Han er imidlertid ikke 100% sikker, da han ikke har fått dette oppgitt når han kjøpte den. (ganske datafreaker uansett, så det er godt mulig han har rett) Nå vel, tenkte bare på om det kunne bli noen fortollingsavgifter? Hadde jo vært kjipt om den må fortolles, og kanskje betale 30000 for den elns...;) Ellers virker det som et greit kjøp, men kjenner ikke til hvilken kjøpslov de ligger under, danske eller norske, når det er en norsk kjøper. Dersom det er norsk kjøpslov, har selger lov til å gå tilbake på tilbudet dersom det er en åpenlagt "feilprising", dvs 53 SEK som også nevnt tidligere. Jeg vil også si meg enig i at 20 000 nok er for liten feil til at den kan kalles åpenlys, men nå er jeg ikke helt advokat av meg heller da...

Lenke til kommentar
Kikket på dette tilbudet: http://www.itbutikken.dk/menu/vis_prod.asp...otebook&mk=ACER

Acer TravelMate 803LMi - Pentium M 1.6 GHz - RAM 512 MB - HD 40 GB - DVD-RW - Mdm - LAN EN' date=' Fas... til utrolige: 20 000,- [/b']

Inkudert frakt blir dette: 20146,60 NOK (MVA er inkl.)

 

Det virker som å være samme maskin som 803 LCI bortsett fra at den har DVD-RW brenner. Altså et stort pluss! Noe annet jeg har oversett?

 

Billigste i Norge på 803 LCI er www.mpx.no/www.vsdata.no --> ca. 20 700,- inkl. MVA, mens LMi versjonen koster 23400,-

 

Spørsmålet mitt er: Er det noe muffens hos itbutikken som jeg overser? Har hørt rykter om at det ikke er norsk tastatur(men det danske er vel likt?), men kanskje svenskt? Er det noe problem at itbutikken.no(dk) opererer fra danmark for meg som forbruker? Hva mener dere?

 

Man skulle nok bare bestilt! Etter forespörselen min så fjernet de tilbudet umiddelbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...