Gå til innhold

Spille med Linux/Ubuntu


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig fått disse beskjedene om at Win7 min ikke er genuin. Dette skyldes nok at den ikke er det siden det er en cracket versjon jeg ornda meg for lenge siden sånn at jeg skulle slippe å betale på tusenlapper for nytt OS etter Vista.

 

Saken er at når dette har skjedd så får jeg ikke lenger tilgang til Windows Update, noe som sikkert kan føre til at maskine krasher og får virus med tiden, og det gidder jeg ikke.

 

Så det jeg lurer på er om jeg kan satse på Linux, Ubuntu eller noe lignende free OS til videre bruk? Jeg spiller en del spill ala WoW, BC2, CSS osv. men jeg bruker også maskinen til musikk, skolearbeid, chatting mm. så derfor trenger jeg et OS som er sterkt, effektivt, men samtidig litt hverdagslig.

 

Jeg har fram til nå hatt Vista 64bit Ultimate, Win7 64bit Ultimte, så jeg er vant med å kunne bruke maskinen for det den er god for.

 

Så hvis noen har noen tips eller råd til hva jeg bør velge så er det bare å fyre løs ;)

 

Cheers!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal gå fra Windows til Linux så syns jeg Linux Mint er det beste alternativet. Ulikt f.eks. Ubuntu så kommer den med alt du stort sett trenger av codec og programmer.

 

Link: http://linuxmint.com

 

Wine er kanskje ikke noen god løsning for Windows når det gjelder spilling, men det vil gi deg en viss erstatning. Ikke forvent at alt fungerer sånn helt uten videre.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...