Gå til innhold

Hvilken mobil passer meg?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er mektig lei telefonen jeg har nå, og er derfor på utkikk etter noe nytt.

Har sett en del reviews på Samsung CorbyPro, men vil gjerne ha litt innspill.

 

Kravene mine er:

- Helst touch, siden jeg vil ha litt større skjerm

- Vil veldig gjerne ha qwerty-tastatur

- Må vere veldig "sms-vennlig", siden jeg sender godt over 3000 meldinger i månden

- Wi-fi

- Facebook-tilgjengelighet

 

Jeg har også noen spørsmål om CorbyPro:

- Er telefonen kompatibel med opera mini?

- Det er oppgitt at telefonen har IMS. Inngår MSN her?

 

Er litt usikker på budsjett, siden jeg akkuratt har gått i innkjøp av ny gitar. CorbyPro koster dog 599,- med det eneste telenor-abonementet som passer meg og tomlene mine :)

 

På forhånd; takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er mektig lei telefonen jeg har nå, og er derfor på utkikk etter noe nytt.

Har sett en del reviews på Samsung CorbyPro, men vil gjerne ha litt innspill.

 

Kravene mine er:

- Helst touch, siden jeg vil ha litt større skjerm

- Vil veldig gjerne ha qwerty-tastatur

- Må vere veldig "sms-vennlig", siden jeg sender godt over 3000 meldinger i månden

- Wi-fi

- Facebook-tilgjengelighet

 

Jeg har også noen spørsmål om CorbyPro:

- Er telefonen kompatibel med opera mini?

- Det er oppgitt at telefonen har IMS. Inngår MSN her?

 

Er litt usikker på budsjett, siden jeg akkuratt har gått i innkjøp av ny gitar. CorbyPro koster dog 599,- med det eneste telenor-abonementet som passer meg og tomlene mine :)

 

På forhånd; takk! :D

Mange kan si at jeg er trangsynt, men jeg ville ikke ha gått for en samsung eller windows mobil, jeg ville gått for en android-mobil. Dette av den enkle grunn at android har det fantastiske systemet sense som gjør at man får hele 7 skjermer man kan fleske seg på i selvvalgte widgets og applikasjoner. Android er et åpent system (i motsetning til eks. windows mobil), noe som gjør at brukere av android selv utvikler programmer. Dette gjør at man får en hele masse applikasjoner til som regel 0 kr. Da jeg skulle kjøpe ny mobil tenkte jeg på en del samsung mobiler og da helst samsung jet men da jeg fant ut om android, hadde jeg ingen tvil om at dette var systemet for meg. Til android-mobiler kan man laste ned hva enn slags program man måtte ønske. Jeg bruker min HTC Desire (har du råd så kjøp, beste kjøpet man kan gjøre) til facebook, twitter, MSN, e-post, kalender, musikk, kamera, sms, telefon, internett (støtter alle browsere også opera mini), ftpserver, værvarseler, tv-guide, alarm, Radio, spill, GPS, Office-dokumenter, og mye mer. Alt dette kan du gjøre på alle android mobiler som finnes på markedet i dag. Har du råd går du for en HTC Desire, har du litt mindre råd går du for en HTC Hero, men med ditt budsjett ville jeg nok gått for en HTC Tattoo. Men som sagt har du råd gå for en Desire eller Hero, har eid både Tattoo, Hero og Desire og har vært fornæyd med alle 3.

 

Et tips ville vært å kjøpe telefonen på evt. Mpx.no via finansiering, blir ca 1000 kr dyrere over et år enn du ville betalt om du kjøpte den kontant, men allikevel billigere enn i de fleste butikker i dag. Så ville jeg tatt en titt på Talkmore Link som abm. Det er ingen mnd. avg, du ringer gratis til alle talkmorekunder, de har fastpris på sms til 99,-i mnd og datapakke til 49,- for 100 mb, samt andre tilbud. Har hatt dette abm. i flere år nå og er en meget fornøyd kunde.

 

Tester mobilene jeg anbefaler:

 

HTC Desire fikk terningkast 6 i mobilen.no:

HTC Hero fikk terningkast 5 i mobilen.no

HTC Tattoo fikk terningkast 6 i mobilen.no

 

Lykke til med mobilkjøpet. Håper anbefalingene mine hjalp.

Endret av HTCfan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...