Gå til innhold

hauppauge HD pvr.


Johnsen5

Anbefalte innlegg

Siden jeg har 1 ønske så langt tid jul så tenkte jeg at jeg kunne ønske meg noe til å ta opp gaminga.

 

Etter litt research har jeg kommet fram til at denne er noe av det beste der ute.

 

Så jeg har noen spørsmål

  • 1 - Er den enkel å bruke?
  • 2 - Hvilke programmer kan man bruke for å redigere?(Vet bare om Sony Vegas pro)

Endret av Johnsen5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, veldig bra den, men når det gjelder hvor enkel den er å bruke har jeg ikke peiling.

 

Fant ut at det støtter VirtualDub, men tar med det jeg skrev her først likevel:

 

Med noen capture cards(er vel egentlig ikke et 'kort', men bruker ordet^^), kan man bruke VirtualDub/VirtualDubMod, og en rekke andre programmer som støtter capturing. Som Adobe Premiere, og de litt 'større' programmene. Man har jo også mindre programmer som Prism(tror det het det), men mange capture cards er lagd for å bare bruke software som følger med kortet.

 

Tviler på at en omtale ville vært lett å finne.

 

Uansett, så får du jo veldig bra kvalitet med HD-PVR, du kan finne eksempler på opptak HER

 

én ting jeg ville prøvd å ha funnet ut før du kjøper, er om HD-PVR støtter Pal-60.

Endret av Kamizage
Lenke til kommentar

Da var boksen kommet i hus. Var ikke like plug & play om jeg skulle koble den via recieveren tydeligvis. Xboxen/reciever nektet å vise noe over 480P og lyden var fraværende. Koblet deretter rett fra xbox til TV for å se om den funket, noe den gjorde. Dessverre ser jeg nå at laptopen min muligens er for svar for å ta opp HD. Filmene ser greie ut, men lyden går ut av sync og det virker som jeg mangler deler av videoen til slutt. Lyden blir liksom ferdig lenge før filmen og jeg mangler deler av den.

 

Edit: Det viser seg nå at om jeg ser filmen jeg har tatt opp i programmet som følger med Hauppaugen funker det utmerket, mens om jeg laster filmen opp i Sony Vegas Pro eller Quicktime baller alt seg. Og dette skjedde etter at jeg flyttet filmen fra laptopen jeg tar opp med til stasjonæren som jeg vil redigere på. Er vel kanskje mulig jeg må gjøre om filmen til et annet format før jeg begynner å redigere.

 

 

Edit2:

 

Det viser seg at Sony Vegas ikke er spesielt glad i MP4 filene som Hauppauge spytter ut. Funker derimot flott med .TS filene. Har dog skrudd ned MPBS til 2.5, men skal prøve å sette opp til 4-5 igjen for å se om det har noen effekt i det hele tatt.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...